arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Kundresurser till Hudiksvall

  • Yrkesroll

    Administrativ assistent

  • Anställning

    Heltid, 3 - 6 månader

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    4 december

  • Sök jobbet senast

    17 december

Om jobbet

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 12 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. 

Enheten VO arbetssökande i Gävleborg söker 2 kundresurser inriktning kundtorg med placering i Hudiksvall.

Arbetsuppgifter

Som kundresurs i vårt kundtorg kommer du aktivt möta och stödja kunder i Arbetsförmedlingens självservicetjänster. Du kommer stödja vid kundens inskrivning och övriga ärenden digitalt i syfte att kunden i framtiden självständigt kan hantera Arbetsförmedlingens digitala självservicetjänster. Grundat i en behovsbedömning kommer du upprätta kontakt med arbetsförmedlare för ärendehandläggning. I rollen ingår att följa lokala rutiner för att effektivt stödja Arbetsförmedlare i mötet med kund. I dina uppgifter ingår det även att ta emot och hantera handlingar enligt gällande regler på Arbetsförmedlingen.

Grundläggande kvalifikationskrav

- Slutförd gymnasieutbildning
- Minst 2-års arbetslivserfarenhet i Sverige
- God förmåga i svenska i tal, skrift och läsförståelse

Kompetenskrav för rollen

Du har lätt för och är intresserad av att ta till dig ny teknik, inte minst inom det datortekniska området. Du har förmåga att på ett kreativt sätt hitta tekniklösningar på olika problem. Du kommunicerar så att budskapet ska bli tydligt och lättförståeligt. Lyssnar aktivt, är mottaglig för kundens behov och kan bemöta argument. Du får andra att känna sig respekterade. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheter i förändringar. Du är trygg, stabil och har självinsikt. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du har väl grundade och tydliga värderingar och förmåga att tänka begreppsmässigt på frågor ur ett etiskt perspektiv. Styrs av etik och värderingar i avgörande situationer i arbetet.

Meriterande för rollen

God muntlig kommunikation och läsförståelse i andra språk, till exempel: engelska, albanska, arabiska, dari, franska, tyska, mongoliska, persiska, ryska, somaliska, sorani, spanska eller tigrinja

Van användare av digitala tjänster


Tidigare erfarenhet av arbete som Kundresurs inom Arbetsförmedlingen

Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt Anställningen är en tidsbegränsad anställning på heltid, tillträde snarast och som längst t.o.m. 2020-06-30

Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2019-12-17. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar varför du söker arbete.

 

 

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.