arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Kundresurs till Arbetsförmedingen i Nässjö, Jönköping och Värnamo

  • Yrkesroll

    Servicehandläggare

  • Anställning

    Heltid, 3 - 6 månader

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    27 november

  • Sök jobbet senast

    9 december

Om jobbet

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 12 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. 

Arbetsförmedlingen i Jönköpings län består idag av ca.

200 medarbetare fördelat på 6 kontor.

VO Arbetssökande Enhet Jönköpings län söker 10 kundresurser med inriktning kundtorg med placering i Nässjö, Jönköping eller Värnamo
Vi ser gärna att du som har företräde till återanställning hos Arbetsförmedlingen söker denna tjänst.

Arbetsuppgifter

Som kundresurs i vårt kundtorg kommer du aktivt möta och stödja kunder i Arbetsförmedlingens självservicetjänster. Du kommer stödja vid kundens inskrivning och övriga ärenden digitalt i syfte att kunden i framtiden självständigt kan hantera Arbetsförmedlingens digitala självservicetjänster. Grundat i en behovsbedömning kommer du upprätta kontakt med arbetsförmedlare för ärendehandläggning. I rollen ingår att följa lokala rutiner för att effektivt stödja Arbetsförmedlare i mötet med kund. I dina uppgifter ingår det även att ta emot och hantera handlingar enligt gällande regler på Arbetsförmedlingen. Du verkar och agerar utifrån den statliga värdegrunden.

Grundläggande kvalifikationskrav


- Slutförd gymnasieutbildning
- Minst 2-års arbetslivserfarenhet i Sverige
- God förmåga i svenska i tal, skrift och läsförståelse

Kompetenskrav för rollen


- Du har lätt för och är intresserad av att ta till dig ny teknik, inte minst inom IT och det digitala området. Du har förmåga att på ett kreativt sätt hitta IT-lösningar på olika problem.
- Du kommunicerar så att budskapet ska bli tydligt och lättförståeligt. Lyssnar aktivt, är mottaglig för kundens behov och kan bemöta argument. Du får andra att känna sig respekterade.
- Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
- Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheter i förändringar.
- Du är trygg, stabil och har självinsikt. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen.

Meriterande för rollen


- God muntlig kommunikation och läsförståelse i andra språk
- Van användare av digitala tjänster
- Tidigare erfarenhet av arbete som Kundresurs inom Arbetsförmedlingen

Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt Anställningen är en tidsbegränsad anställning på heltid med tillträde snarast dock längst t.o.m. 2020-06-30.

Ansökan Välkommen med din ansökan senast 191209. Personlighetstest kan komma att användas. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.