arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Kundhandläggare

  • Yrkesroll

    Kundtjänstmedarbetare

  • Anställning

    Deltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    4 oktober

  • Sök jobbet senast

    18 oktober

Om jobbet

Sveriges vackraste arbetsplats söker timvikarierande Kundhandläggare med placering i Norrköping
Att arbeta som kundhandläggare på Sjöfartsverket 
Som handläggare kommer du att tillhöra enheten Anlöpstjänster. Anlöpstjänster tillhör Affärsavdelningen, vilken är en del av Sjöfartsverket som präglas av att sätta kunden och näringen i fokus. Målet är att kunden alltid ska få en högkvalitativ produkt eller tjänst som är professionellt utförd. Avdelningen arbetar för ett tillgängligt transportsystem och en säker och miljösäker sjöfart där våra produkter och tjänster ska göra skillnad. 
Sjöfartsverket och Anlöpstjänster arbetar mot ett stort och verksamhetsnära kundsegment. Det är av stor vikt att relationerna mellan Sjöfartsverket och våra kunder vårdas och förvaltas på ett sätt så att alla iblandade parter känner sig nöjda.  

Dina arbetsuppgifter på Sjöfartsverket. I rollen som kundhandläggare kommer du att arbeta med support till våra externa och interna kunder. Våra externa kunder använder sig av våra e-tjänster i samband med att deras fartyg anlöper våra farleder och hamnar. Stödet erbjuder vi främst via telefon. Arbetet innebär i första hand registrering av fartygsanmälningar, lotsbeställningar och farledsdeklarationer med också MSW support. Du är också delaktig i administrationen kopplat till e-tjänsterna både när det gäller underliggande system, avtal och certifikat samt fakturor. Våra interna kunder stöttar du genom att vara ett stöd i användandet och utvecklandet av våra interna system.
Du kommer att ha mycket kontakter med externa kunder och med interna verksamhetsspecialister.

Vem är du? Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Då tjänsten innebär både interna och externa kontakter söker vi dig som är serviceinriktad och trivs med tät kundkontakt i ditt arbete.
Du har minst en treårig, avslutad gymnasieutbildning. Du har också dokumenterad erfarenhet av kundkontakter via telefon eller annan erfarenhet vi bedömer likvärdig. Du måste behärska det engelska och svenska språket väl i både tal och skrift och hanterar Officepaketet samt andra system med lätthet.
Det är meriterande om du har arbetat i en tvåspråkig kundtjänst, IT support eller annan liknande stödfunktion med både engelska och svenska i det dagliga arbetet. Erfarenhet av ekonomiadministration och IT samt erfarenhet av arbete inom branschen, till exempel hos rederier eller mäklare är meriterande.
Tjänsten är säkerhetsklassad och det krävs att du är svensk medborgare. Före anställning sker en registerkontroll. 

Vi erbjuder dig  Du får möjlighet att bli en del av Sjöfartsverket - Sveriges vackraste arbetsplats. Vår arbetsmiljö är unik och vårt uppdrag är unikt. Vi är en utvecklingsinriktad organisation och det finns goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv.

Sjöfartsverket – en jämlik arbetsplats På Sjöfartsverket förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.

Hur och när? Anställningen är en timanställning med möjlighet till heltid under vissa perioder.
Intervjuer kommer att hållas löpande.

Upplysningar: 
Chef Anlöpstjänster, Maria Filipsson, 010-478 50 65. 
HR-partner, Karin Klingspetz, 010-478 65 11. 

Fackliga företrädare:  
SACO Benjamin Hell, ST-Sjöfart Tapani Hoffrén, SEKO Olof Boman, samtliga kan nås via vår växel 0771-63 00 00.  
Registrera din ansökan senast den 18 oktober 2019. 
Diarienummer: 19-04181

Sjöfartsverket gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.