arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Kontorsservicegeneralist IT till avdelningen för verksamhetsstöd

  • Ort

    Sundbyberg

  • Yrkesroll

    Kontorsvaktmästare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    7 augusti

  • Sök jobbet senast

    4 september

Om jobbet

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Arbetsuppgifter och ansvar


Som Kontorsservicegeneralist med inriktning IT kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att ge service och stödja verksamheten genom att erbjuda IT-tjänster till användarna. Det innebär bland annat utbyten av hårdvara, ominstallationer, enklare felsökning på mjukvara och installation av specifika mjukvaruprogram. I arbetet hanterar du incidenter, registervård, beställningar, felsöker och finner lösningar.

Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.

Som Kontorsservicegeneralist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Då tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning kommer att genomföras så kräver anställningen svenskt medborgarskap.

För att vara framgångsrik i rollen som kontorsservicegeneralist ska du vara serviceinriktad, ha ett vänligt bemötande mot kunder och kollegor, kunna se helheten och tillsammans med kollegorna i teamet kunna planera och ta ansvar för den dagliga verksamheten.

Resor är ofta förekommande i tjänsten och tunga lyft förekommer. Placering på kontoret i Sundbyberg men tjänsten innebär arbete på flera kontor främst i norra Stockholm.

Vi söker dig som 
  • har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
  • har god samarbetsförmåga, har en mycket god känsla för service och är bra på att skapa goda relationer
  • har ett systematiskt och situationsanpassat arbetssätt och förmåga att se helheten
  • agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
  • har mycket god teknisk förståelse
  • har övergripande förståelse för de IT miljöer som finns inom Försäkringskassan
  • har B-körkort

Det är meriterande om du har

  • har arbetat i ett serviceyrke där du har mött kunder både i det personliga mötet och via telefon
  • har erfarenhet från att jobba med on-site-support i de vanligaste förekommande IT-miljöerna
  • arbetat med BMC Remedy eller liknande ärendesystem
  • arbetat med hantering av AV-utrustning (felsökning och installationer)
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt


En tillsvidaretjänst, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Säkerhetsprövning kommer att genomföras.

Kontaktpersoner


Chef: Jeanette Svennerstål 010-116 28 40 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Linda Johansson, 010-116 28 66 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Behzad Barkhodaee 010-116 22 96, Saco-S: Cecilia Silverson 010-115 26 18 och Seko: Irre del Barba, 010-115 30 87.

Ansökan 

Välkommen med din ansökan senast 4 september 2019.