arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Kontorsområdeschef till Statens servicecenter, Sundbyberg

  • Yrkesroll

    Kontorschef, offentlig förvaltning

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    8 oktober

  • Sök jobbet senast

    28 oktober

Om jobbet

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från våra samverkande myndigheter som för närvarande är Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan.

Vi söker en kontorsområdeschef till servicekontoret i Sundbyberg. På servicekontoret är vi ca 25 medarbetare som arbetar serviceinriktat i team där vi gemensamt tar ansvar för vårt uppdrag och gemensamma lärande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter


Som kontorsområdeschef ansvarar du för servicekontoret i Sundbyberg och för den service som ges i det fysiska mötet på uppdrag av Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket. Du har ansvar för personal, resultat och budget och säkerställer att verksamheten bedrivs med hög kvalitet och effektivitet. Du rapporterar till regionchef för region mitt och ingår i regionens ledningsgrupp.

Som chef verkar du för en effektiv bemanningsplanering i syfte att nå våra mål och för att interna riktlinjer och rutiner inom myndigheten följs. En förutsättning för en effektiv och kvalitativ verksamhet är också att du som kontorsområdeschef säkerställer rätt kompetens och resurser på kort och lång sikt. Viktigt att genom dialog kunna skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna och vilja ta ansvar för sitt uppdrag, sina mål och sin utveckling. Genom att skapa motivation och engagemang har du som kontorsområdeschef en viktig uppgift i att bidra till att skapa en utvecklande arbetsplats.

Kvalifikationer


Vi söker dig som har:
  • Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning/kompetens
  • Minst två års erfarenhet av att vara chef i en operativ kundverksamhet

Vidare ska du ha följande förmågor:

  • Att skapa engagemang för verksamhetens mål och arbetsuppgifter
  • Att skapa en miljö där feedback är ett viktigt och uppskattat inslag
  • Att bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
  • Att skapa struktur för sitt eget och andras arbete
  • Att välja utifrån helheten vad som ska göras och i vilken ordning
  • Att lyssna, kommunicera och lösa konflikter
  • Är lugn, stabil och har kontroll över dig själv i utmanande situationer

Dessutom är det meriterande om du har:

  • Erfarenhet från statlig verksamhet och förståelse för det statliga regelverket

Övrigt


Anställningen är 100 % och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Sundbyberg.

Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 29 oktober 2019.

Vår preliminära plan är att genomföra intervjuer under v. 47 - 48 i Sundbyberg.

Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.