arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Kategoriledare till inköp

  • Ort

    Solna

  • Yrkesroll

    Inköpsledare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    5 augusti

  • Sök jobbet senast

    30 augusti

Om jobbet

Vill du vara med att utveckla inköpsverksamheten på Skatteverket? I jobbet får du använda dina analytiska och kommunikativa sidor för att leda och driva kategoriinitiativ samt följa upp effektiviseringar.

Om jobbet


Dina arbetsuppgifter som kategoriledare innebär att du ansvarar för att driva egna kategoriinitiativ med målsättningen att ta fram strategier som leder till effektiviseringar och förbättringar inom aktuella kategorier. Arbetet innefattar resurs- och projektplanering, inköpsanalys och strategiframtagning, förankring av kategoriinitiativ och strategiförslag på dedikerade beslutsforum samt uppföljning av framtagna strategier givet aktuella mål- och mätetal. Kategoriarbetet bedrivs tvärfunktionellt med andra kollegor med olika kompetenser inom enheten samt den beställande verksamheten.

Du kommer även vara delaktig i planering av nya kategoriinitiativ i samråd med kategoriägare och övriga kategoriledare, utveckla metod och kategoristyrningsprocessen samt utbilda intressenter i kategoristyrning.

Inköpsenheten genomför upphandling och avrop för Skatteverket, Kronofogdemyndigheten och Valmyndigheten. Arbetet bedrivs tvärfunktionellt med andra kollegor med olika kompetenser inom enheten samt den beställande verksamheten.

Du tillhör sektion inköpsanalys och styrning på inköpsenheten på administrativa avdelningen, med placering i Solna. På vår sektion är vi 15 kollegor.

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html

I det här jobbet ska du:


- ha analytisk förmåga och en mycket god förmåga att kommunicera
- vara resultat- och målinriktad med förmåga att leda, delegera och fatta beslut
- vara trygg och stabil som person och i din yrkesroll.

Du ska även ha:


- relevant högskoleutbildning om 120p/180hp eller annan utbildning som bedöms motsvarande
- ha aktuell erfarenhet av leda kategoristyrningsprojekt samt genomförande av inköpsanalyser
- ha ett coachande förhållningssätt, helhetssyn och ser värdet av dialog, förankring och samverkan
- vara utvecklingsorienterad, nytänkande och ha erfarenhet av att driva utvecklings- och förändringsarbete.

Det är önskvärt att du har erfarenhet av upphandling i offentlig förvaltning samt projektledning.

Bra att veta


Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

Arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass och vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll före beslut om anställning.

https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Kontaktpersoner

Thomas Lindström

010-574 92 99


Mirjana Daneskär

010-572 38 15