arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Kansliadministratör till häktet Kronoberg

  • Yrkesroll

    Kanslist

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    24 mars

  • Sök jobbet senast

    14 april

Om jobbet

Kriminalvården är en del av rättsväsendet och vi ansvarar för häkten, anstalter, frivård och transporter. Vi arbetar för att göra samhället säkrare och tryggare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln.

Vill du veta mer? Hör vad våra medarbetare tycker om att arbeta inom Kriminalvården: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/

Läs mer om häktet Kronobergs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/hakte/kronoberg/#om

Häktet Kronoberg är Stockholms största säkerhetshäkte, beläget på Kungsholmen mitt i centrala Stockholm och har 274 platser för intagna. Häktet är ett hovrättshäkte med närmare 10.000 inskrivningar varje år. Häktet Kronoberg driver även polisens arrestverksamhet.

ARBETSUPPGIFTER

För arbetsuppgifter i form av klient- och verksamhetsadministration söker vi en administratör med ansvar för bland annat registrering, klienthandlingar, posthantering, arkivering, diarium och upprättande av strafftidsbeslut. I arbetet ingår också kontakter med andra myndigheter och organisationer.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som arbetar bra med andra. Du är stabil och kvalitetsmedveten. Du har förmågan att göra korrekta avvägningar och väger samman komplex information. Du tar hänsyn till det större perspektivet och ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav

• Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen.
  • Erfarenhet av administration i offentlig verksamhet
  • Förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska.
  • God IT-kompetens

Meriterande

  • Erfarenhet av komplexa administrativa arbetsuppgifter, gärna ifrån rättsväsendet
  • Erfarenhet av kriminalvårdens klientadministrativa system

ÖVRIGT

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll och personutredning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Kanslist

Lön

Månadslön Individuell lönesättning tillämpas.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.