arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Junior verksamhetsutvecklare

  • Ort

    Solna

  • Yrkesroll

    Verksamhetsanalytiker

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    31 juli

  • Sök jobbet senast

    26 augusti

Ansök nu på arbetsgivarens webbplats

via webb

Om jobbet

Är du i början av karriären och brinner för att utvecklas som  verksamhetsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. På verksamhetsområde Trafik jobbar vi i händelsernas centrum dygnet runt med tekniska system och många kontaktytor för att skapa ordning i trafiken. Vi planerar, leder och övervakar trafiken på 98 400 km statliga vägar och 12 000 km statliga järnvägar. Det är vår uppgift att bidra till att våra vägar är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformationen är aktuell. På verksamhetsområde Trafik ger vi service dygnet runt, året om - för att skapa goda möjligheter för resenärer, trafikanter och godstransporter.



Enheten Verksamhetsstöd ansvarar för att utveckla och förvalta avdelningens interna arbetssätt samt samordna och driva avdelningsgemensamma frågor. Vi bidrar till avdelningens utveckling genom att vägleda i planeringen och uppföljningen av verksamheten samt säkerställa att vi har väl fungerande arbetssätt som stödjer avdelningens arbete. Enheten är mitt i en spännande utvecklingsfas och vi hoppas att du vill vara med i den.



Junior verksamhetsutvecklare


Som junior verksamhetsutvecklare bidrar du till att identifiera beroenden och viktiga koordineringsområden mellan projekt för att säkerställa framdriften inom vårt PMO (Portfolio Management Office). Arbetsuppgifterna består av att ha en dialog med olika projektledare för att identifiera och hjälpa till att lösa ut flaskhalsar och beroenden mellan olika projekt. Genom denna dialog bidrar du till att PMO:et har en god helhetsbild av projektens olika leveranser och när de behöver ske. Du stöttar även arbetet i PMO:et genom att ta fram underlag till och uppdatera den övergripande leveransplanen, hantera rapporteringsverktyg för projektens olika milstolpar, förbereda och delta på informations- och arbetsmöten, hantera PMO:s arbetsrum, distribuera information samt formulera och skicka ut beslut och aktiviteter från våra möten.



I arbetet ingår även att vid behov bidra till att utveckla, implementera och följa upp PMO:s interna arbetssätt.



Vi söker dig som




  • har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) med för tjänsten relevant inriktning

  • har viss praktisk erfarenhet av t ex projektuppföljning, projektadministration eller verksamhetsuppföljning

  • kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska



Det är meriterande om du har




  • kunskap om olika rapporteringsverktyg

  • erfarenhet av organisationer med välutvecklade processer och projektmodeller



Vi söker dig som har en god administrativ ådra och brinner för att utvecklas inom nya områden och lära dig nya saker. Som person har du en god förmåga analysera information, identifiera avvikelser, sammanfatta den på ett lättförståeligt sätt, samt föreslå förbättrande åtgärder. Du drivs av att bidra till att våra projekt skall komma i mål. Du vill ha ordning och reda och är därför duktig på att planera och strukturera ditt arbete. Vidare är du en god relationsbyggare som bygger nya nätverk och vårdar befintliga. Du trivs med att vara spindeln i nätet. Tack vare ditt personliga driv och pedagogiska förmåga bidrar du till avdelningens utveckling.

Kontaktpersoner

Amelie Propst

0101242119


via webb