arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

IT-Supporttekniker

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    11 oktober

  • Sök jobbet senast

    28 oktober

Om jobbet

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.

Det gemensamma verksamhetsstödets (GVS) uppgift är att stötta universitetets kärnverksamhet utbildning och forskning. Det gör vi genom att ge kvalificerat stöd i olika administrativa processer. Samtidigt är vi inom verksamhetsstödet policyskapande och samordnande. Vi ansvarar även för att utföra kvalitetskontroller, uppföljningar och utvärderingar som utvecklar verksamheten.

KTH:s centrala IT har till uppgift att verka för utveckling och god förvaltning av KTH:s IT-infrastruktur i tydligt samarbete med KTH:s skolor och dess IT-driftsgrupper samt GVS systemägare.

KTH IT-Support erbjuder datorrelaterad support till såväl anställda som studenter på KTH, per telefon, e-post, via besök över disk och på plats hos användarna.

Vi söker en IT-supporttekniker till vår 1:a linje inom IT-Support på KTH med erfarenhet av att arbeta i supportrollen, t.ex. Servicedesk eller Servicecenter.

Arbetsuppgifter

Du kommer utföra supportrelaterade arbetsuppgifter som innefattar telefonsupport samt hantering av ärenden via ärendehanteringssystem.
En del av arbetsuppgifterna kommer vara förlagda till KTH Entré - en samordnad mottagningsdisk för flera av KTH:s servicefunktioner. Där kommer du vara en del i ett team som tar emot ärenden av både IT och studieadministrativ karaktär samt allmänna frågor. 

Dina Egenskaper


Du är kreativ, självgående och har förmåga att ta egna initiativ. Du trivs att arbeta i grupp såväl som självständigt. Du brinner för service och är van vid att arbeta med telefonsupport samt i en Servicedesk. Du är kommunikativ, social och hjälpsam i ditt sätt. Du kan på ett pedagogiskt sätt förklara IT för användare med olika bakgrundskunskaper. Du är en person som stimuleras av problemlösning och har en nyfiken inställning till att vilja vidareutveckla dina kunskaper både inom och utanför IT. Du har en positiv grundsyn och ser en utmaning i varje problem.

Kvalifikationer


- Minst 2-års vana av att jobba i en Servicedesk och utföra självständigt arbete
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Hög servicekänsla, social- och teknisk kompetens
- God kunskap om PC och Mac
- God kunskap om Outlook samt andra mailklienter
- God organisationsförmåga och ambition att lära dig nytt

Övriga önskvärda kvalifikationer


- Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem
- Erfarenhet av att arbeta med telefonsupport
- Erfarenhet från managerade datormiljöer
- Erfarenhet av komplexa IT-miljöer

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Fackliga representanter


Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898

Ansökan


Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.

Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Övrigt


Jämställdhet, mångfald och avståndstagande från alla former av diskriminering är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund.

För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.