arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

IT-Supporttekniker Ärendesupport

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    5 oktober

  • Sök jobbet senast

    26 oktober

Om jobbet

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Kriminalvårdens IT-avdelning är en viktig del i organisationen med uppdraget att driva utvecklingen av myndighetens IT med stor satsning och fokus på myndighetens resa mot en mer digital kriminalvård. Tillsammans jobbar vi för att skapa de förutsättningar som en modern myndighet kräver av en tillgänglig, säker och kostnadseffektiv IT.

ARBETSUPPGIFTER

Vårt grunduppdrag är att säkerställa att Kriminalvården har en funktionell, anpassad och stabil IT-miljö för våra 12000 interna användare på ca. 145 verksamhetsställen. Arbetet är mycket varierande och ger stora möjligheter att utvecklas inom området.
Som Supporttekniker inom Ärendesupport/2:a linjens IT-support arbetar du i ett team och utför felahjälpande åtgärder och förbättringar i IT-miljön samt ger support och användarstöd till Kriminalvårdens interna användare via ärendesystem, telefon och instruktioner. Denna tjänst avser främst support inom IT-Telefoniområdet vilket innefattar fast såväl som mobil telefoni, växelfunktioner samt relaterade tjänster som ex. slingor. Ärenden som ej kunnat lösas av 1:a linjens support distribueras till vårt team och hanteras via ärendesystemet Krimson. Din huvudsakliga uppgift är då att tillsammans med teamet göra utförligare felsökning eller åtgärder alternativ ytterligare bereda ärenden för vidare hantering av expertgrupperingar och partners inom IT-infrastruktur eller inom systemapplikationer. I åtagandet ingår även att kunna medverka i utveckling och implementation av nya tekniska lösningar, processer, projektuppdrag, utbildningsinsatser samt att skapa support och användarinstruktioner.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Du har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Vidare ser vi att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:

• Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen
  • Erfarenhet av arbete av 1:a linjens IT-support.
  • Erfarenhet av att arbeta i Ärendesystem
  • Erfarenhet av att arbetat i en Backofficefunktion/2:a linjes IT-support
  • Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.
  • God teknisk kompetens om Microsoft Windowsmiljö, Office, datorer och kringutrustning, mötes/videotjänster, telefonteknik och smartphones samt relaterad systemadministration.
  • Erfarenhet av arbete med IT-support mot flera enheter i en spridd nationell organisation.

Det är meriterande om du har:

• Gymnasieutbildning inom området IT eller motsvarande.
  • Erfarenhet av samtalsmetodik och ITIL
  • Erfarenhet av operativ support på plats hos användare eller kunder.
  • Förmåga att skapa och anpassa IT-instruktioner till användare och supportmedarbetare.

ÖVRIGT

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Månadslön Individuell lönesättning tillämpas.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. , upphör: 2022-12-31 .