arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

IT-samordnare inom IT (IT tjänsteleverans och partners) i Sundsvall

  • Yrkesroll

    IT-samordnare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    13 september

  • Sök jobbet senast

    29 september

Om jobbet

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Försäkringskassans IT-avdelning arbetar med utveckling, drift, produktion och förvaltning av IT-tjänster. Vi levererar IT-tjänster inom handläggning, administration och självbetjäning för Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och andra partners. 

Arbetsuppgifter och ansvar


Verksamhetsområdet IT Tjänsteleverans (ITT) uppdrag är att genom olika partnerskap möjliggöra För-säkringskassans ökade digitalisering för en ökad rättssäkerhet, produktivitet och service. Vi ansvarar bland annat för de projekt, produkter och tjänster som ingår i Försäkringskassans externa elektroniska informationsutbyte, den generella personinformationen, myndighetsgemensam partnersamverkan samt uppdrag inom informationssäkerhet med fokus på personer med skyddade personuppgifter.

Som IT-samordnare tar du emot förfrågningar av registeruttag både från interna och externa kunder. I det arbetet samarbetar du nära rättsavdelningen för att säkerställa kvalitén i underlagen som vi skickar ut. I arbetet ingår också att samordna och koordinera både offert och leverans till kunden. Samarbete med andra avdelningar internt är nödvändigt för att lyckas med arbetet. Även fakturering, avtalshante-ring för olika IT-tjänster och koordinering för olika anslutningar av IT-tjänster ansvarar du för. Området är under utveckling varför du behöver ha ett stort intresse även för det.

Vi söker dig som

  • har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
  • har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
  • agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
  • samarbetar effektivt för att nå gemensamma mål
  • kan förstå, analysera och lösa komplexa frågor
  • har god kommunikativ förmåga i tal och skrift
  • har god förmåga att arbeta självständigt
  • har kundfokus

Det är meriterande om du:

  • har arbetat i en offentlig organisation
  • har juridisk kompetens
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt


1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor kan förekomma i arbetet. Svenskt medborgarskap krävs eftersom tjänsten är säkerhetsklassad och sä-kerhetsprövning kommer att göras.

Kontaktpersoner


Chef: Annelie Håkansson 010-116 92 78 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Angelina Heineman, 010-116 79 57 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Kristoffer Tindemark, Saco-S Mohamed Abu-Torse, Seko: Irre del Barba. Dessa nås via vår växel 08-786 90. 00.

Ansökan


Välkommen med din ansökan senast den 29 september 2019.