arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Internationell administratör

  • Ort

    Kristianstad

  • Yrkesroll

    Utbildningsadministratör/Utbildningssekreterare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    11 juni

  • Sök jobbet senast

    24 juni

Om jobbet

Högskolan Kristianstad är Sveriges mest sökta högskola med några av landets mest attraktiva utbildningar och kurser. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 anställda och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 60 program och 350 kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad.

Som stöd för högskolans verksamhet och för hantering av uppgifter som är gemensamma för högskolan, finns en övergripande administration och service.

Här hanteras olika frågor som ekonomi, fastighetsservice, personal, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, intern och extern kommunikation och marknadsföring.

Som internationell administratör ingår du i avdelningen Studentcenter.

Avdelningen har som huvuduppgift att ge presumtiva studenter och befintliga studenter bästa möjliga stöd och service för att underlätta studiegången och stärka studenterna inför sina kommande yrkesval. Inom avdelningen finns följande områden: International office, Studenthälsan, Studie- och karriärvägledning samt reception och en del av Högskolans studieadministration.

Arbetsuppgifter

Du kommer stödja arbetet med Högskolans internationella rekrytering, arrangera sociala aktiviteter, arbeta med boende för internationella studenter samt övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter inom avdelningen.

Behörighet och önskvärda kvalifikationer

Du har en akademisk utbildning samt arbetslivserfarenhet från internationaliseringsarbete. Du har erfarenhet av att arbeta med sociala medier som t ex Facebook och Instagram. Det är viktigt att du har ett starkt engagemang för internationaliseringsfrågor samt att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du är en del av en servicefunktion och därför söker vi dig med utpräglad servicekänsla och förmåga att självständigt och flexibelt ta ansvar för och lösa förekommande arbetsuppgifter med hög kvalitet. Som person är du dessutom drivande och strukturerad, kan samordna arbetsuppgifter och har god samarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Krav på B-körkort.

Meriterande är arbetserfarenhet med internationalisering inom högskola/universitet. Kunskaper om utländska högre utbildningssystem samt erfarenhet av arbete med boendefrågor är också meriterande. Meriterande är även ytterligare språkkunskaper samt erfarenhet inom antagningssystemet Mobility OnLine.

Övrigt

Anställningen är en allmän visstidsanställning på heltid under 10 månader. Tillträde snarast möjligt. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut.

Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansökan

Du söker denna anställning genom att gå in på https://hkr.mynetworkglobal.com/

Sista ansökningsdatum är den 24 juni. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.

Planerad dag för intervjuer är den 27 juni.

Kontaktpersoner

Martin Ackefelt, Chef för Studentcenter

044-250 39 40


Lise-Lotte Nilsson, Internationaliseringsansvarig

044-250 30 08