arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Inköpare

  • Yrkesroll

    Inköpare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    27 april

  • Sök jobbet senast

    16 maj

Om jobbet

Sveriges vackraste arbetsplats söker en
Inköpare/Vikariat

med placering i Norrköping


Att arbeta som Strategisk Inköpare på Sjöfartsverket
Vi söker dig som har grunderna i offentlig upphandling och som vill utvecklas vidare. Som inköpare kommer du att ge stöd och råd till verksamheten i inköpsfrågor och genomföra inköp för myndighetens räkning. Du kommer främst att planera och genomföra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar men även enklare upphandlingar kan förekomma.

Vem är du?
Du har eftergymnasial utbildning med inriktning på offentlig upphandling eller inköp alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Sjöfartsverket bedömer som relevant. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. I arbetet har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och du planerar, organiserar och prioriterar dina uppgifter på ett effektivt sätt

Arbetet innebär många kontakter både inom Sjöfartsverket och med våra leverantörer, vilket innebär att du är utåtriktad och kan skapa förtroende och goda relationer.
Du har mycket goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift, då du självständigt tar fram underlag för offerter/förfrågningar. Du ska obehindrat kunna arbeta med IT- verktyg och program, t.ex. MS Officepaketet och elektroniska upphandlingsverktyg.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av likvärdigt arbete inom inköps- eller upphandlingsområdet. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Mercell TendSign.
Du kommer att ingå i en engagerad grupp med mycket driv och tillsammans med dina kollegor deltar du i utveckling och framtagandet av processer och rutiner för avdelningen. Vi värdesätter därför att du är prestigelös, gärna delar med dig av dina kunskaper och trivs med att samarbeta  med andra.Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Varför ska du välja Sjöfartsverket

Sjöfartsverket är ett tjänsteproducerande affärsverk inom transportsektorn. Vår arbetsmiljö är unik och vårt uppdrag är unikt – Sveriges vackraste arbetsplats. Vårt uppdrag är att utveckla transport och sjöfart i linje med riksdagens och regeringens beslut. Vår affärsidé är att erbjuda effektiva sjövägar, moderna tjänster och maritimt partnerskap för tillväxt, konkurrenskraft och hållbar utveckling.
Sjöfartsverket erbjuder en trivsam arbetsmiljö med goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv. Vi har en tydlig identitet och ett starkt varumärke. Vi är en utvecklingsinriktad organisation och arbetar ständigt för att utveckla våra medarbetare samt för att upprätthålla våra nöjda kunder. Är vi rätt organisation för dig är det en självklarhet för dig att agera på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Vi arbetar aktivt för jämställdhet, mångfald och inkludering och ser det som en självklarhet att du delar vår uppfattning.

Hur och när?
Tjänsten är ett vikariat med start så snart som möjligt som sträcker sig under minst ett år. Intervjuer kommer att hållas via Skype.
Upplysningar:
Inköpsdirektör Helen Widin, 010 478 47 89 eller helen.widin@sjofartsverket.se

Fackliga företrädare:

SACO Benjamin Hell, ST-Sjöfart Tapani Hoffrén, SEKO Bengt-Erik Johansson, samtliga kan nås via vår växel 0771-63 00 00.

Registrera din ansökan senast den 16/5 2021.
Diarienummer: 21-02105

Sjöfartsverket gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Inköpare

Lön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid