arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Infrastrukturtekniker inom ADFS och SSO i Sundsvall

  • Ort

    Sundsvall

  • Yrkesroll

    IT-tekniker/Datatekniker

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    6 mars

  • Sök jobbet senast

    27 mars

Om jobbet

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Försäkringskassan är en av landets största IT-avdelningar. Vi satsar på ny teknik och hög kvalité. Våra IT-tjänster nyttjas av miljontals användare. Vill du ha ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv? Följ med på vår resa mot digitalisering och automatisering.

Arbetsuppgifter


Du kommer att få vara med och etablera ett nytt team inom ADFS, bygga upp och utveckla en teknisk förvaltning och drift kring flerkundshantering med SSO och federations lösningar.
Du stödjer våra kunder, löser problem och incidenter, deltar i ändringshantering, testning, verifiering samt genomför kvalitetshöjande åtgärder. Vidare ingår även analys av belastning och prestanda, att analysera trender i systemen och ge förbättringsförslag. Du kommer också att ge stöd och hjälp vid problemanalys och felsökning samt aktivt bygga, konfigurera samt installera programvara. Du deltar i ett flertal utvecklande projekt och aktiviteter och har stora möjligheter till löpande kompetensutveckling.

Vi söker dig som:

  •  Har akademisk examen (120 p/180 hp) inom IT området eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  •  Har gedigen ADFS 4.0 kunskap
  •  Har gedigen SAML 2.0 kunskap
  •  Har gedigen erfarenhet av SSO lösningar och ett brinnande intresse för säkerhet
  •  Har gedigen erfarenhet som Windows tekniker med grundläggande powershell kunskaper
  •  Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  •  Är resultatinriktad och intresserad av att hitta lösningar och bättre sätt att arbeta
  •  Är drivande samt kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra
  •  Har en stark känsla för kvalitet och service

Det är meriterande om du har:

  •  Erfarenhet av flerkundshantering och komplexa federationslösningar
  •  Scriptkompetens inom vanligt förekommande scriptspråk, såsom Powershell och Python
  •  Vana av att arbeta med Ansible, Awx och automatisering
  •  Erfarenhet av GIT och versionshantering
  •  Systemadministration på Windows/Linux plattformen
  •  Erfarenhet av och förståelse för storskalig IT-drift, DevOps, samt kring processorienterat arbetssätt enligt ITIL
  •  Kunskap om virtualiserade miljöer

Övrigt


Tre anställningar, tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Anställning kräver svenskt medborgarskap då tjänsten är säkerhetsklassad. Placeringsort är Sundsvall.

Kontaktpersoner


Chef Johan Åberg, tfn 010-114 61 52 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Malin Krüger tfn 010-111 45 52 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet SACO-S Görel Wiking, TCO ST Harald Höglund, Seko Irre del Barba. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00.

Ansökan


Välkommen med din ansökan senast den 27 Mars 2019. Ansök redan idag då urval och intervjuer sker löpande. Intervjuer kommer ske i första hand vecka 15. Vi avstår från erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.