arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Informationskoordinator med ansvar för bostadsfrågor

  • Yrkesroll

    Servicehandläggare

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    20 september

  • Sök jobbet senast

    12 oktober

Om jobbet

Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. På högskolan finns drygt 13 000 studenter, cirka 70 program och 280 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också polisutbildning och lärarutbildning med interkulturell profil. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande, de som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar.

Vi söker nu en informationskoordinator med särskilt ansvar för bostadssamordning
Ser du breda och variationsrika arbetsuppgifter som en möjlighet och en utmaning? Vill du arbeta både administrativt och praktiskt? Har du vana av och tycker om att hjälpa människor till rätta? Är du tekniskt intresserad och tekniskt kunnig? Då är denna tjänst något för dig.

Södertörns högskola söker nu en informationskoordinator med särskilt ansvar för bostadshantering till enheten Infocenter och tentamenssamordning, studentavdelningen. Avdelningen består av fyra enheter och har cirka 40 medarbetare och ansvarar för att ge studenter stöd och service före, under och efter sina studier. Avdelningen ger också stöd, råd och service till högskolans institutioner, bibliotek, förvaltning och ledning.

Arbetsuppgifter

Som informationskoordinator med särskilt ansvar för bostadsfrågor arbetar du tillsammans med ytterligare en medarbetare med hantering av de bostäder högskolan förfogar över som hyrs ut i andra hand till internationella studenter. Arbetet innehåller uppgifter som hantering av felanmälningar, hyresadministration inklusive fakturering, besiktning av bostäder och nyckelhantering. Det innebär även daglig kontakt med internationella studenter angående frågor som rör studentbostäderna. Förutom ansvaret för bostadsfrågor kommer du att arbeta som informationskoordinator i högskolans Infocenter, vilket innebär att du är högskolans ansikte utåt. Det innebär att du möter studenter, medarbetare och besökare – alla med olika behov av stöd och service. Du kommer att hantera olika slags frågor, ibland med korta ledtider och hög belastning. Din huvuduppgift som informationskoordinator kommer att vara att ge teknisk support på datorer, telefoner och annan teknisk utrustning.

Kvalifikationer och personliga egenskaper


Du
  • har relevant högskoleutbildning eller motsvarade
  • har dokumenterad erfarenhet av administration och/eller handläggning
  • har dokumenterad erfarenhet av servicearbete
  • behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  • är van vid och tycker om att kommunicera med andra i tal och skrift
  • har goda kunskaper om och är intresserad av datorer och teknik

Meriterande


Du
  • har erfarenhet av arbete i IT-supportfunktion
  • har arbetat med internationella frågor och/eller bostadsfrågor
  • har arbetat med hantering av fakturor
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker en person som är ansvarstagande, noggrann och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Arbetet ställer stora krav på flexibilitet och du behöver lätt kunna anpassa dig till olika situationer. Du behöver ha god förmåga att såväl kunna samarbeta med andra som att på egen hand kunna driva arbete framåt.

Anställning


Anställningen är tillsvidare och omfattar heltid. Tillträde 1 december. Vi vill ha din ansökan senast 2022-10-12. Provanställning på sex månader tillämpas.

Ytterligare upplysningar


Enhetschef Karin Granevi 073-083 40 37, enhetschef Sofia Karlsson 076-108 81 78 och HR-specialist Anna-Karin Aldrin 070-297 71 07

Den aktuella anställningen gäller under förutsättning att anställningsbeslutet vinner laga kraft.

En ansökan som inte är komplett eller inkommer till Södertörns högskola efter sista ansökningsdag kan komma att avvisas.

Södertörns högskola kan komma att tillämpa CV-revision.

Välkommen med din ansökan!

Fackliga kontaktpersoner:

SACO: info.saco@sh.se
ST: st@sh.se
SEKO: Henry Wölling tel: 08 -524 840 80, henry.wolling@ki.se

Södertörns högskola har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Servicehandläggare

Lön

Södertörns högskola tillämpar individuell lönesättning.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat