arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Incident Manager

  • Yrkesroll

    Processansvarig, ITIL

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    14 september

  • Sök jobbet senast

    28 september

Om jobbet

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Hos oss får du chansen att jobba med unika system som verkligen har betydelse för framtiden. Vill du bidra till samhällsnytta på en arbetsplats som ger dig stora utvecklingsmöjligheter? Då är Transportstyrelsen arbetsplatsen för dig.

Som Incident Manager hos oss kommer ha en central och mycket viktigt roll när det kommer till driften av våra IT-system. Vi tror att sporras av stor variation i arbetet och utmaningar där snabba, effektiva och hållbara lösningar måste åstadkommas.   

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Hos oss är du viktig. Här får du förutsättningarna för ett aktivt medarbetarskap, som ger dig möjlighet att använda din kompetens på bästa sätt och vara med och skapa en framgångsrik verksamhet och ett välfungerande samhälle. Hos oss får du; inflytande över den egna arbetssituationen; möjlighet till utveckling i din yrkesroll; tillgång till ett modernt och tillitsfullt chefs- och ledarskap samt ett hållbart arbetsliv.

Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen här: https://transportstyrelsen.se/sv/Om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/att-jobba-pa-transportstyrelsen/

DU KOMMER ATT

  • ingå i ett management-team bestående av Incident Manager, Problem Manager och Change Manager (ITIL)
  • ansvara för arbetet med att lösa högprioriterade IT-incidenter från start till mål och då även de kontakter som krävs med både interna och externa parter
  • ha veckovis beredskap, utanför kontorstid inkl helg, enligt ett 5 veckors roterande schema
  • genomföra analyser och skapa underlag för rapportering och uppföljning
  • vara delaktig i myndighetens arbete med att ständigt utveckla och förbättra våra processer och arbetssätt.

DU MÅSTE HA

  • akademisk utbildning inom it området eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt
  • erfarenhet av arbete med komplexa it miljöer inom en större organisation
  • erfarenhet av processorienterat arbete
  • förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska som engelska.

DET ÄR MERITERANDE OM DU OCKSÅ HAR

  • arbetat med incidenthantering
  • arbetat inom en Servicedesk eller motsvarande
  • övergripande kunskaper om Transportstyrelsens IT-miljöer och organisationen som helhet
  • arbetat enligt processer baserade på ITIL
  • certifiering inom ITIL, version 3 eller senare
  • arbetat i kris- eller beredskapsorganisationer.

VI VILL ATT DU

  • har en god analytisk förmåga, en i grunden positiv inställning och ett lösningsorienterat förhållningssätt
  • är ansvarstagande, strukturerad och har ett stort engagemang i dina arbetsuppgifter
  • är kommunikativ och serviceinriktad med förmåga att bemöta olika parter på ett professionellt och pedagogiskt sätt
  • har förmågan att ställa om efter behov och blir sporrad av att ditt arbete varierar mycket från dag till annan
  • du stimuleras av situationer där det ”brinner till” och att du i dessa har förmågan att agera rationellt och snabbt med ett bibehållet lugn
  • är nyfiken och intresserad av att utvecklas i din roll.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

INTRESSERAD?

Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att man ska vara svensk medborgare och att säkerhetsprövning kommer att föregå beslut om anställning.

Du är välkommen att kontakta sektionschef Juha Palomaa, 010 – 49 55 170 juha.palomaa@transportstyrelsen.se.

Saco, Peter Tang och ST, Joakim Wenck nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

ANSÖK


Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2020-7308.  Vi behöver din ansökan senast den 28 september 2020. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Processansvarig, ITIL

Lön

Individuell lön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat