arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

HR-handläggare -visstidsanställning

  • Yrkesroll

    HR-specialist/HR-adviser

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    25 juni

  • Sök jobbet senast

    2 augusti

Om jobbet

Myndigheten för yrkeshögskolans huvuduppdrag är att ansvara för frågor som rör yrkeshögskolan i Sverige och verka för att utbildningarna tillgodoser arbetslivets behov av kompetens. Vi ansvarar också för eftergymnasiala konst- och kulturutbildningar samt tolkutbildningar inom folkbildningen. Vi främjar och samordnar även valideringsfrågor samt är nationell samordningspunkt för det europeiska kvalifikationsramverket (EQF).
Vi analyserar arbetsmarknadens behov av utbildningar, beslutar vilka utbildningar som ska ingå i yrkeshögskolan och beviljar statliga medel till utbildningsanordnarna. Myndigheten utövar tillsyn och hanterar klagomål på de utbildningar som ligger inom vårt ansvarsområde. Vi granskar även utbildningarnas kvalitet, framställer statistik och följer upp utbildningars resultat.
Myndigheten för yrkeshögskolan har ca 120 medarbetare fördelat på nio enheter med huvudkontor i Västerås och ett kontor Hässleholm.

Organisatorisk placering

Enheten för personalfrågor består idag av två medarbetare och en HR-chef med det övergripande ansvaret för myndighetens kompetensförsörjning. Vi arbetar med råd och stöd till chefer samt utveckling av våra processer inom arbetsmiljö, rehabilitering, lönebildning samt medarbetar- och ledarskap.

Arbetsuppgifter

Som HR-handläggare kommer du att ha en generalistroll och arbeta brett inom HR-området. Arbetet är till största del operativt men med inslag av strategiskt arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara rekrytering samt att utveckla och driva våra arbetsmiljöprocesser. I rollen ingår även övriga förekommande arbetsuppgifter på HR-enheten.

Krav på utbildning

  • Minst tre års högskoleutbildning inom HR-området alternativt motsvarande kompetens på SeQF-nivå 6.

Krav erfarenhet och kompetens

  • För att känna dig trygg i rollen har du erfarenhet av brett HR-arbete inklusive arbete med rekrytering och arbetsmiljöfrågor.
  • Du har god kunskap om arbetsrättslig lagstiftning och särskilt arbetsmiljölagen, arbetsmiljöförordningen samt övriga författningar inom området.

Vi söker dig

Som är strukturerad och engagerad i dina arbetsuppgifter och har förmågan att prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt så att arbetsuppgifterna slutförs. Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Som person är du lyhörd, har lätt för att skapa goda relationer och tycker om att samarbeta med andra. Vi värdesätter även att du har hög integritet och ett gott omdöme.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrigt

Tjänsten är en visstidsanställning t o m 2021-06-30. Placeringsort Västerås

Upplysningar

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Lena Karlsson, tfn 010-209 02 37 eller HR-specialist Åsa Grönhaug, 010-209 01 34. Kontaktpersoner för fackliga frågor är för Saco-S Gabriella Sunning 010-209 02 26 och för ST Ivan Knez, 010- 209 01 47.

För mer information om organisationen och fördelarna med att arbeta hos oss, gå in på myh.se

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 2020-08-02.  Du ansöker nedan via "ansök".

 

Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • HR-specialist/HR-adviser

Lön

*

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat