arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

HR Generalist

  • Yrkesroll

    HR-konsult/PA-konsult

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    14 juni

  • Sök jobbet senast

    2 augusti

Arbetsgivaren vill att du skickar din ansökan via e-post. nai-applications@nai.uu.se

Om jobbet

Nordiska Afrikainstitutet är en svensk statlig myndighet som grundades 1962 och lyder under Utrikesdepartementet. Institutet finansieras gemensamt av Sverige, Finland och Island och är ett centrum för kunskap om det moderna Afrika. Institutet har 33 medarbetare och finns i Uppsala. Vi söker en HR generalistHR-generalistens uppgift är att ge stöd i både operativa och strategiska HR-frågor till ledningen och till samtliga enhetschefer. HR-generalisten ska också ge stöd till alla medarbetare inom HR-området. HR-generalisten deltar i utvecklingen av interna policydokument, riktlinjer och processer som är kopplade till HR-området, och följer utvecklingen och förändringen av regler och lagar som är kopplade till HR-området. HR-generalisten deltar även i arbetet som gäller lokalfrågor, upphandlingar och andra administrativa processer inom institutet. HR-generalisten fungerar även som stöd till ekonomiadministrationen och till institutets gästforskarprogram. I uppgifterna kommer att ingå att vara ansvarig för övergången till ett nytt system för lönehantering.Uppgifter och ansvar HR-generalisten kommer att: Hantera övergripande HR-frågor vid institutet vilket innebär att arbeta inom hela HR-området, både på operativ och strategisk nivå med rekrytering, arbetsrätt, lönesättning, förhandlingar, systematisk arbetsmiljöarbete, rehabilitering, jämställdhet och likabehandling.Ha en rådgivande och stödjande roll i HR-relaterade frågor till enhetscheferna.Informera om HR-frågor i hela organisationen.Ansvara för introduktion av nyanställda.Stödja utvecklingen av interna policydokument och rutiner.Delta i samverkansmöten och i förhandlingar med fackföreningarna.Ge stöd och råd i anställningsfrågor, friskvård och hälsa.Sammanställa löneunderlag och kontrollera lönelistor i samarbete med stabschefen och ekonomiassistenten.Sammanställa statistik och annan dokumentation för årsredovisning.Uppdatera HR-frågor på intranätet och externa webben.Vara kontaktperson för HR-frågor gentemot Statens Servicecenter och SPV.Vara stöd till stabschefen i kontorsrelaterade frågor och upphandling.Även andra uppgifter kan komma att ingå        Vi söker dig som har: Universitets- eller högskoleexamen inom HR-området, eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.Flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Erfarenhet av arbete inom en svensk myndighet och kunskap om statliga bestämmelser inom arbetsområdet.God erfarenhet av att arbeta konsultativt och serviceinriktat.Utmärk förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.Goda kunskaper i Officepaketet.Har lätt för att samarbeta och kommunicera med olika människor och att skapa förtroendefulla relationer.Van vid att arbeta självständigt och ha god förmåga att prioritera, planera och organisera arbetet.Van vid att arbeta strukturerat och lösningsorienterat.      Det är meriterande om du har: Erfarenhet av arbete inom internationell- och/eller multikulturell miljö.Erfarenhet av att arbeta med Statens Servicecenter. Vill du veta mer? Kontakta Tania Berger, administrativ chef. Fackliga representanter är Henrik Alfredsson (Saco-S) och Johan Sävström (ST). Samtliga nås på 018-471 52 00.Välkommen med din ansökan senast den 2 augusti 2019 via e-post: nai-applications@nai.uu.se. Institutet eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald.

Arbetsgivaren vill att du skickar din ansökan via e-post. nai-applications@nai.uu.se