arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

HR-administratör som vill bidra till ett rättssäkert samhälle!

  • Yrkesroll

    Personaladministratör/Personalassistent

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    31 oktober

  • Sök jobbet senast

    20 november

Om jobbet

Vill du bli en av oss som tillsammans lägger pusslet och löser gåtor som annars skulle förbli olösta? På Rättsmedicinalverket (RMV) jobbar sjuksköterskor, rättsläkare, toxikologer, rättsmedicinska assistenter, laboranter, biomedicinska analytiker, psykologer och många fler, med att tillsammans lösa brottsgåtor på uppdrag av polis, åklagare och domstol. RMV är den medicinska länken i rättskedjan och har ett viktigt och spännande uppdrag.

HR-enheten, som har nio medarbetare, ansvarar för att driva och utveckla myndighetens HR-arbete och verka för att RMV ska vara en attraktiv arbetsgivare. Du kommer att ha din arbetsplats på huvudkontoret som ligger i centrala Stockholm, endast ett stenkast från T-centralen. Då RMV har verksamhet på flera orter i landet är även en del av enhetens medarbetare geografiskt spridda.

Ditt uppdrag

På RMV får du vara med att bidra till ett rättssäkert- och tryggare samhälle genom att vara en del i det professionella chefsstödet inom HR området. 

Uppdraget innebär att vara löneadministratör och kontaktperson gentemot Statens servicecenter (SSC), vilka hanterar myndighetens löner. Det ingår bland annat att registrera och bearbeta löneunderlag samt göra avstämningar, kontroller och uppföljningar av lönearbetet. Du svarar på lönefrågor som inte hanteras av SSC och deltar i utvecklingen av lönehanteringen på myndigheten.

Du stöttar övriga inom HR-enheten med administration, diarieföring och framtagande av underlag, exempelvis statistik och rapporter till bland annat projekt och utlämnanden. Du kommer även vara med att implementera och förvalta IT-system. Du stöttar även HR-chefen med diverse ekonomiska underlag.

Du har dagligt samarbete med övriga inom HR-enheten, men även med andra enheter och avdelningar inom myndigheten.

Kvalifikationer

  • Ett par års erfarenhet som löneadministratör eller som HR-administratör med kunskap inom löneområdet.
  • Erfarenhet av administration inom offentlig sektor.
  • Erfarenhet av praktiskt arbete med lönesystem
  • Goda IT-kunskaper, främst office-paketet.

Meriter

  • Erfarenhet av samarbete med SSC
  • Erfarenhet av lönesystemet Primula
  • Erfarenhet av arbete med statistik
  • Utbildning inom löneadministration

Dina egenskaper

För att du ska trivas som HR-administratör på RMV behöver du vara förtroendeskapande med en god samarbetsförmåga och trivas med att arbeta mot flera kontaktytor i organisationen. Du har en utpräglad ansvarskänsla, är noggrann samt gillar ordning och reda. Att arbeta metodiskt och systematiskt faller sig naturligt för dig. Eftersom HR-administratören har många kontaktytor ställer det krav på att kunna kommunicera tydligt och anpassa information och budskap till mottagaren. Du uppnår resultat genom att ta ansvar, vara initiativrik och handlingskraftig. 

Anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning, RMV tillämpar provanställning och individuell lönesättning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Rättsmedicinalverket värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar efter att ge lika möjligheter för alla.

Förmåner hos oss:


https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/att-jobba-pa-rattsmedicinalverket/formaner-hos-oss/

Kontaktuppgifter

För mer information är du välkommen att kontakta HR-chef Eva Kramér Jensfelt, tfn 010-483 49 96. Fackliga företrädare för Saco är Maritha Torkildsen Nilsson, tfn 010-483 41 27 och för Seko Christer Johansson, tfn 010-483 46 00.

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan och CV märkt med dnr X19-90573 senast den 2019-11-20. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Vi använder arbetspsykologiska urvalstester vid våra rekryteringar.

Övrigt

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i denna rekrytering.