arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

HR- generalist

  • Yrkesroll

    HR-specialist/HR-adviser

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    11 oktober

  • Sök jobbet senast

    1 november

Om jobbet

Svenska institutet (SI) är en myndighet med uppdrag att skapa intresse och förtroende för Sverige utomlands. Vi arbetar med Sverigefrämjande, samarbete i Östersjöregionen och global utveckling. Se vidare på www.si.seVi söker en HR-generalist som vill vara med och göra skillnad!
Avdelningen Kommunikation och verksamhetsstyrning har till uppdrag att ge stöd till SI:s ledning och organisation genom att driva stöd- och styrprocesser. Enheten för HR ingår som en enhet av fyra inom avdelningen. Enheten har en central roll i att ge stöd till ledningen i personalstrategiska frågor samt att driva och implementera personalfrågor såsom kompetensförsörjning, arbetsgivarpolitik, lönebildning, arbetsmiljö, facklig samverkan med mera.

Som HR-generalist arbetar du huvudsakligen med att stötta och jobba konsultativt gentemot chefer i organisationen. Du kommer tillsammans med två kollegor dela på en HR-vardag med all den bredd som finns inom enheten men även specifikt hålla i processen och strukturen för rekrytering på vår myndighet. För att ytterligare komplettera vår grupp och vårt arbete med förbättrad bas för personalekonomiska nyckeltal, lönesystem och kontakt med Statens servicecenter (SSC) ser vi gärna en kompetens även inom detta område. 

Vi söker dig som har:

  • Högskoleutbildning inom personal, beteendevetenskap eller motsvarande utbildning inom HR-området 
  • Flera års erfarenhet av brett operativt arbete inom HR-funktioner 
  • Bred erfarenhet och kunskap inom kompetensförsörjning och lönebildningsfrågor 
  • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office 365 och erfarenhet av digitala arbetsmiljöer 
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket i både tal och skrift 

Det är dessutom meriterande om du har:

  • Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet  
  • Erfarenhet av att arbeta med Statens servicecenter 
  • Erfarenhet av arbete med lönesystemet Primula 
  • Erfarenhet av att arbeta i rekryterings- och/eller HR-system 
Som person är du resultatorienterad, vetgirig och analytisk. Du har mycket god samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.  

 

Varaktighet och tillträde

Anställningen är tillsvidare med sex månaders inledande provanställning med tillträde snarast. Din tjänstebenämning inom myndigheten blir HR-handläggare.

Kontaktpersoner

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Torgny Hagelin. Fackliga ombud är Jan-Frederic Buss (Saco-S) och Katharina Holmén (ST). Samtliga nås på telefon 08-453 78 00.

Ansökan


Välkommen med din ansökan senast 2021-11-01!

Bifoga endast CV och personligt brev i din ansökan. Övriga dokumentation begärs in vid behov. Vi använder oss av urvalsfrågor som del i vår urvalsprocess. Var noga med att dina svar speglar din kompetens och erfarenhet på ett korrekt sätt.

 
 
 
Varför jobba hos oss? Vi erbjuder en arbetsplats som präglas av samarbete, nytänkande och förtroende. Vi är en innovativ och lyhörd myndighet där vi vågar testa nya saker och tar vara på erfarenheter och kompetenser. Vi har ett öppet förhållningssätt och genomsyras av en inkluderande attityd samt respekt för allas kompetens, åsikter och roller. Mångfald är en förutsättning för vårt uppdrag.Därtill erbjuder vi moderna tillgängliga lokaler, flexibla arbetstider, föräldrapenningtillägg samt generösa friskvårdsförmåner och semestervillkor.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • HR-specialist/HR-advisor

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat