arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Högskolan Dalarna söker vikarierade IT-tekniker!

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, 11 dagar - 3 månader

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    14 oktober

  • Sök jobbet senast

    29 oktober

Om jobbet

Vårt IT-serviceteam är en del av Högskolan Dalarnas IT-avdelning och består idag av 4 st IT-tekniker samt Teamledare. Teamet är IT-avdelningens första linje för IT-support till verksamheten. Till teamet söker vi nu en vikarieraden IT-tekniker, välkommen med din ansökan!

Din arbetsdag som IT-tekniker
Arbetsuppgifterna innebär att ta emot och handlägga supportärenden inkomna till IT-avdelningen via ärendehanteringssystem, telefon och besök. Du kommer också att arbeta med installationer av datorer i Windows- och MacOS-miljö med SCCM och Intune/Autopilot som verktyg. Som medlem i IT-serviceteamet jobbar du tätt ihop med övriga teammedlemmar och IT-avdelningens andra team.

Är du personen vi söker?
Du är van att arbeta strukturerat och är serviceinriktad och kommunikativ. Du är noggrann och ansvarskännande, nyfiken och vill lära dig nya saker, van att utvecklas och att dokumentera ditt arbete. Du har slutförd relevant utbildning på minst gymnasienivå. Du har tidigare erfarenhet från arbete med antingen första linjens IT-service och ärendehantering eller annat servicearbete med mycket kontakt med människor och är van att lyssna in och metodiskt hjälpa till. Du har erfarenhet av arbete med systematisk felavhjälpning och installationer i Windows- och MacOS-miljö.

Det är meriterande om du arbetat med första linjens IT-service och ärendehantering i akademisk utbildnings- och forskningsmiljö. Det är även meriterande om du är van användare av både Windows och MacOS. Då många av Högskolans anställda och studenter är engelskspråkiga är det en fördel om du även behärskar engelska i tal och skrift. 

Anställningen

Anställningen är ett vikariat med tillträde snarast tom 2021-01-31. Tjänstgöringsgrad 100%. Högskolan Dalarna är ett lärosäte som verkar på två orter. Placeringsort för denna anställning är Falun och visst arbete förekommer även i Borlänge.

Övrigt

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten.

Högskolan kommer i denna rekrytering att beakta den som efter en kvalitativ helhetsbedömning bedöms ha de bästa förutsättningarna för att fullgöra uppgifterna i anställningen.

Välkommen med din ansökan!
Du ansöker via vår webbplats senast 2020-10-29.

Din ansökan ska innehålla CV samt betygshandlingar.

Vill du veta mer om hur det är att jobba vid Högskolan Dalarna så besök vår hemsida www.du.se/sv/om-oss/jobba-hos-oss/

Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.

På Högskolan Dalarna är du med och skapar möjligheter för alla människor att delta i högre utbildning. Tillsammans skapar vi öppna vägar till kunskap för ett gott samhälle - i vår egen region och i ett globalt perspektiv. Våra utbildningar är aktuella och håller hög kvalitet och forskningen sker i nära samverkan med samhället. Cirka 800 anställda, 15 000 studenter och en stor mängd samarbetspartners gör detta möjligt. Vi vill förändra världen - vill du förändra den med oss?

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat