arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Helpdesktekniker Bolagsverket

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    12 juni

  • Sök jobbet senast

    3 augusti

Om jobbet

Det ska vara enkelt och tryggt att starta och driva företag. Vi på Bolagsverket registrerar när företagen startar och gör ändringar. Informationen om företagen gör vi tillgänglig så att den skapar värde för samhället och vi strävar efter att informationen ska flöda fritt och gynna näringslivet.
Bolagsverket står inför en spännande förflyttning där vi tar tillvara på digitaliseringens möjligheter.

Vi är ungefär 550 medarbetare och vi sitter i samma lokal i centrala Sundsvall. Att vi sitter tillsammans gör att vi får ett smidigt samarbete i vardagen. Sundsvall är en stark it-region med flera myndigheter som vi samarbetar med.

Våra värdeord är viktiga för oss: kompetens, engagemang och kundnytta. De beskriver hur vi vill vara mot varandra och mot våra kunder. Vi vill att du ska trivas här.
Läs mer om våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

ARBETSUPPGIFTER

I rollen som helpdesktekniker kommer du arbeta i första linjen med att hjälpa användare via telefon, mail, ärendehanteringssystem samt via besök med it-relaterade problem.

Grunden i vårt arbetssätt bygger på ITIL-processerna, event, incident, problem & request. Rollen är varierande och du kommer arbeta i ett team bestående av fyra personer. Teamet ansvarar för att lösa de it-tekniska ärendena från våra cirka 550 interna kunder. Dessutom ingår extern support gällande tekniska fel, rörande våra e-tjänster.

I arbetsuppgifterna ingår även hantering av konton i Active Directory, felsökning relaterat till Windowsmiljö, installerade applikationer samt teknisk utrustning som t ex datorer och mobiltelefoni.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har slutfört dina gymnasiestudier eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Du har minst 1 års erfarenhet inom it-support alternativt it-service eller inom BackOffice-funktioner.

Du är en person som tycker om att vara behjälplig och vill ge kunden en bra kundupplevelse och att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via telefon, mail och andra medier.

Vidare har du ett genuint intresse för teknik och viljan att ge support, du har med andra ord en mycket hög servicekänsla och en god teknisk kunskap. Viktigt är att du kan uttrycka dig mycket bra på svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har:

* Kunskap om att hantera användare i Active Directory
* Kunskap om Microsoft Office-programmen
* Kunskap om fjärrstyrning av pcs
* Kunskap om ITIL-processerna

Som person är du ansvarstagande och driven och du har ett professionellt agerande. Du är en person som trivs med att stödja och att vara behjälplig.

Vidare ser vi att du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor.

Är du redo för en ny utmaning? Har du stort intresse för it och problemlösning? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT

Bifoga personligt brev och CV
Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Enligt avtal.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.