arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Handläggare utbetalningar

  • Ort

    Uppsala

  • Yrkesroll

    Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

  • Anställning

    Heltid, 3 - 6 månader

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    15 augusti

  • Sök jobbet senast

    1 september

Om jobbet

Länsstyrelsen är regeringens representant i länet och arbetar för att främja och lyfta Uppsala län. Vi verkar som en samlande kraft för länet och har verksamhet inom samhällsplanering, lantbruk och landsbygd, krisberedskap, djur och natur, sociala frågor, kulturmiljö, klimat och energi, näringslivsutveckling och allmän förvaltning. I dessa verksamheter har vi ett ansvar att väga olika sakintressen mot varandra för att fatta beslut och driva frågor som på bästa sätt gynnar länets utveckling som helhet. Vi arbetar med utvecklingsfrågor, att samordna länets kommuner i olika frågor, ge bidrag och stöd till olika verksamheter och att se till att lagar och riktlinjer följs. Landshövdingen är chef för Länsstyrelsen.

På Länsstyrelsen i Uppsala län arbetar cirka 190 personer. Vi är en arbetsplats som präglas av kunskap, öppenhet och engagemang.

ARBETSUPPGIFTER

Enheten för landsbygdsutveckling söker en handläggare av utbetalningar inom Landsbygdsprogrammet. Som handläggare arbetar du både med företagsstöd och projektstöd, och insatserna riktar sig till främst småföretagare och ideella organisationer på landsbygden.

Arbetsuppgifterna består av att handlägga ansökningar om utbetalningar vilket innebär ekonomisk granskning av rekvisitionsunderlag och verifikationer. Samarbete sker inom enheten och mellan enheter på myndigheten. Extern kommunikation sker främst med stödmottagare och med Jordbruksverket som är programansvarig myndighet.

I tjänsten ingår också visst fältarbete i form av besiktningar av olika investeringar innan slututbetalning görs.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har relevant och lämplig akademisk utbildning som ekonom eller liknande som länsstyrelsen bedömer vara motsvarande utbildning.

Erfarenhet av landsbygdsprogrammet, dess stöd och inriktning samt erfarenhet av utbetalningshandläggning är meriterande.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet för arbetet. Du måste vara strukturerad, noggrann och ha förståelse för fastställda riktlinjer och regelverk. Du måste också trivas med att arbeta mot tydliga mål och tidsgränser samtidigt som det krävs att ha flera granskningsärenden på gång samtidigt. Arbetet ställer också krav på att du har en problemlösande förmåga och kan göra själlvständiga bedömningar.

Arbetsuppgifterna innebär många kontakter, såväl internt och externt, vilkt kräver god förmåga att samverka och kommunicera. Att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska är en förutsättning. Tjänsten kräver en god datorvara och B-körkort.

ÖVRIGT

Som anställd i staten förväntas du dela den statliga värdegrunden och bidra till att utveckla en god förvaltningskultur, präglad av demokrati, mänskliga rättigheter och rättssäkerhet, effektivitet och tillgänglighet.

Länsstyrelsen arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och tar tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Läs mer på https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner

Maria Axelsson

010-22 33 473