arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Handläggare till Naturvårdsverkets kundtjänst

  • Yrkesroll

    Kundtjänstmedarbetare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    9 september

  • Sök jobbet senast

    27 september

Om jobbet

Vi söker dig som vill bidra till vår kundtjänst med stort engagemang och som alltid sätter kunden främst.

Naturvårdsverkets Kundtjänst blir ofta medborgarens och/eller organisationernas första kontakt och väg in i Naturvårdsverket. Vi ser till att rätt fråga hamnar hos rätt handläggare i de fall vi inte själva har sakkunskapen att besvara den. Vi besvarar löpande frågor som kommer in per mail och telefon samt registrerar dessa i vårt ärendehanteringssystem, Artvise. Bredden i uppdraget och ärenden är väldigt stor. Vi ansvarar för ett antal av myndighetens digitala funktionsbrevlådor så att kunderna får sina svar även i den kanalen.

Kundtjänst ligger organisatoriskt som en del i enheten Verksamhetsstöd i Administrativa avdelningen. Verksamhetsstödsenheten ger administrativt stöd till Naturvårdsverkets övriga enheter i bland annat dokumenthantering, administration av föredragningar och personalrapportering.

Det här innebär att Du även kan komma att arbeta med andra uppdrag än det klassiska kundtjänstarbetet. Finns det organisatoriska behovet så administrerar och handlägger vi även ärenden i ett antal processer.

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att
  • ta emot inkommande samtal och besvara kunders frågor
  • hänvisa kunder i serviceärenden till rätt avdelning/enhet och rätt ansvarig inom myndigheten
  • ge service till kunder, främst över telefon men även via mail, Facebook och Instagram
  • utveckla arbetsmetoder och processer för att optimera verksamheten

Din kompetens

Vi söker dig som
  • har fullständiga gymnasiebetyg
  • talar och skriver flytande svenska
  • har goda kunskaper i engelska
  • har tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete eller motsvarande erfarenhet arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har en lugn framtoning och en mycket god kommunikativ förmåga samt har lätt för att lyssna in kunden. Du har förmågan att förklara pedagogiskt för kunderna och du inger förtroende.

Som Kundtjänstmedarbetare är det viktigt att man är en social och utåtriktad person med känsla för relationer och ett mycket gott bemötande.

Du är strukturerad, lösningsfokuserad och sätter ”laget före jaget”, något som är viktigt då Kundtjänst är en laginsats där vi hjälper varandra att lyckas med uppdraget.

Det är meriterande om du har:

  • dokumenterade kunskaper i och erfarenhet av ärendehanteringssystemet Artvise
  • erfarenhet av arbete i One Note, Telenor Svara, Iipax (Modena)
  • dokumenterat god datorvana och lätt att lära Dig nya programvaror

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid.

Anställningens placering är Östersund.

Tillträde snarast möjligt. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Självklart delar du vår värdegrund – att du i ditt arbete är Lyhörd, Professionell och Offensiv.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 2019-09-27.

Kontaktpersoner

Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta följande personer via växeln, tel.nr. 010-698 10 00.

Tomas Hallqvist, enhetschef

Nina Finke, medarbetare Kundtjänst

Elisabeth Gärdin, facklig representant, ST

Ulla Jennische, facklig representant, Saco

Om Naturvårdsverket

Naturvårdsverket har en central roll i miljöarbetet och arbetar pådrivande, stödjande och samlande vid genomförandet av miljöpolitiken. Vi ansvarar för frågor som handlar om klimat och luft, mark, biologisk mångfald, förorenade områden, kretslopp och avfall, miljöövervakning samt miljöforskning. Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss se www.naturvardsverket.se/Om-Naturvardsverket/Jobba-hos-oss

Naturvårdsverket eftersträvar en arbetsplats präglad av jämställdhet och mångfald. Vi ser att medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter är en viktig förutsättning för detta.

 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.