arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Handläggare till företagsregistreringsavdelningen, inriktning kapital

  • Yrkesroll

    Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    13 november

  • Sök jobbet senast

    4 december

Om jobbet

Det ska vara enkelt och tryggt att starta och driva företag. Vi på Bolagsverket registrerar när företagen startar och gör ändringar. Informationen om företagen gör vi tillgänglig så att den skapar värde för samhället och vi strävar efter att informationen ska flöda fritt och gynna näringslivet.
Bolagsverket står inför en spännande förflyttning där vi tar tillvara på digitaliseringens möjligheter.

Vi är ungefär 550 medarbetare och vi sitter i samma lokal i centrala Sundsvall. Att vi sitter tillsammans gör att vi får ett smidigt samarbete i vardagen. Sundsvall är en stark it-region med flera myndigheter som vi samarbetar med.

Våra värdeord är viktiga för oss: kompetens, engagemang och kundnytta. De beskriver hur vi vill vara mot varandra och mot våra kunder. Vi vill att du ska trivas här.
Läs mer om våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

ARBETSUPPGIFTER

Tycker du om att arbeta med siffror, är duktig på att kommunicera och har erfarenhet av ärendehandläggning? Då kan du vara den vi söker! Bolagsverket förstärker med tre tillsvidaretjänster till vår sektion på Företagsregistreringsavdelning.
Arbetet som handläggare är administrativt, där du tillsammans med dina kollegor handlägger ärenden som främst berör aktiekapitalet i aktiebolag och som varierar i omfattning och komplexitet. Arbetet innebär att du dagligen har kundkontakt där kommunikationen sker både muntligt och skriftligt på svenska och engelska.

Exempel på arbetsuppgifter är:

  • Förändring av aktiekapital genom fondemission och nyemission
  • Beslut om minskning av aktiekapital
  • Utgivning eller ändring av teckningsoptioner
  • Ändring av konvertibler
Även handläggning av andra ärendetyper inom enhetens uppdrag kan förekomma. Hos oss får du användbar och värdefull erfarenhet. Du kommer att få utbildning och introduktion som hjälper dig att komma in i arbetsuppgifterna.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har slutfört dina gymnasiestudier och har du eftergymnasial utbildning inom relevant område är det meriterande. Vi ser också att du har aktuell erfarenhet av ärendehandläggning och av arbetsuppgifter som innebär beslutsfattande. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete inom bank, redovisningsbyrå eller försäkringsbranschen.

Du har tidigare arbetat i en roll med kundkontakter, d.v.s. du har erfarenhet av att serva kunder över telefon och via mejl. Rollen kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.

Som person är du noggrann och tar ett stort ansvar för uppdragets genomförande. Du är självgående och planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete effektivt. Vidare har du god numerisk analytisk förmåga och löser uppgifter snabbt och korrekt. Du är lojal och handlar i enlighet med lagar och regelverk och känner dig bekväm med att fatta självständiga beslut.
Du är tydlig i din kommunikation och trivs med att samarbeta och skapa goda relationer.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT

Bifoga personligt brev och CV
OBS! Fyll noggrant i svaren på frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Lön

Enligt avtal.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.