arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Handläggare till Administrativ Effektivitet

  • Yrkesroll

    Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    24 november

  • Sök jobbet senast

    15 december

Om jobbet

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Tjänsten är placerad i gruppen Administrativ effektivitet som utför stöd till chefer och medarbetare i hela verksamheten.

Vi arbetar i team för att ge god kvalitet och arbetar aktivt för att utveckla sektionens tjänster.

ARBETSUPPGIFTER

Gruppen Administrativ effektivitet producerar olika typer av presentationsmaterial enligt myndighetens grafiska profil, jobbar med webbadministration på både intern och extern webb samt omarbetning av myndighetens olika dokument.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. I rollen är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du har förmågan att planera, organisera och prioritera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Vidare är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:

• Gymnasieutbildning
  • Eftergymnasial utbildning inom grafisk design, webb, kommunikation eller annan utbildning som Kriminalvården bedömer relevant
  • Erfarenhet av administrativt arbete i Officepaketet
  • Erfarenhet av arbete i en stödfunktion
  • Erfarenhet av att uppdatera på intranät och/eller externwebb
  • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
  • Mycket goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Word, Powerpoint och Excel
  • God kunskap i att bearbeta texter
  • Kunskap i Sharepoint och Episerver
  • Kunskap i Adobe CC

Det är meriterande om du har:

• Utbildning inom textbearbetning
  • Utbildning inom tillgänglighetsanpassning
  • Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet
  • Erfarenhet av administrativt chefsstöd
  • Erfarenhet av framtagande av grafiskt material
  • Kunskap i att arbeta i ärendehanteringssystem
  • Kunskap inom design och produktion av trycksaker
  • Kunskap i att hantera PLAYipp

ÖVRIGT

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Arbetslivserfarenheter

Krav
  • Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning

Lön

Månadslön Individuell lönesättning tillämpas.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Placeringsort Norrköping.