arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Handläggare inom kundärenden - skifttjänstgöring

  • Yrkesroll

    Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    6 november

  • Sök jobbet senast

    27 november

Om jobbet

Som handläggare för kundärenden på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara den första kontakten för medborgaren i dialogen med myndigheten.

Handläggare inom kundärenden - skifttjänstgöring

Arbetsuppgifter


Som medarbetare på Kontaktcenter är du en viktig länk mellan allmänheten och organisationen i det dagliga arbetet och framförallt i samband med störningar i infrastrukturen. Du tar emot och besvarar frågor via telefon och ärendehanteringssystem - främst gällande väg- och järnväg. I rollen förväntas att du bemöter Trafikverkets kunder på ett professionellt sätt och hanterar de ärenden som kommer in genom att agera informativt, rådgivande och stödjande.

Som en del i vårt skiftgäng är det viktigt att du bidrar till en hög servicenivå för hanteringen av akuta samtal och felanmälningar på infrastrukturen. Du använder telefoni- och ärendehanteringssystem som självklara verktyg i arbetet. Styrkan för att lyckas med uppdraget är att se en fördel med skifttjänstgöring och ett i perioder högt arbetstempo.

Kontaktcenter är bemannat dygnet runt, årets alla dagar. Denna tjänst avser skifttjänstgöring, vilket innebär dag- och nattarbete som är fördelat på ett schema med tjänstgöring varannan helg.

Övrig information


I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.

Kvalifikationer


Vem är du?

Du brinner för kundmötet och har ett högt servicetänk samtidigt som du kan kommunicera på ett förtroendefullt sätt. Arbetstempot är stundtals högt, därför är det viktigt att du har förmåga att prioritera och fokusera på rätt saker i stressiga situationer. Personliga egenskaper som vi värderar högt är förmågan att fatta snabba beslut och att hitta möjligheter i de situationer som uppstår.  

Vi söker dig som


har arbetat inom kundtjänst/support eller med annan kundärendehantering både via telefon och i ärendehanteringssystem

har avslutad treårig gymnasieutbildning


kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska

Det är meriterande om du


har erfarenhet av skifttjänstgöring

har erfarenhet av ärendehanteringssystemen LIME eller TRISS.

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. 

Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva genomgå en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.

Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.

På Planering skapar vi innovativa lösningar som bidrar till att nå de transportpolitiska målen, såsom klimatmålen och nollvisionen. Vi planerar Sveriges statliga infrastruktur för väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Hos oss arbetar du nära den politiska arenan och våra samarbetspartners - men framförallt nära medborgare och näringsliv.

På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

100 % , Provanställning