arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Handläggare inom folkbokföring till Sollefteå

  • Ort

    Sollefteå

  • Yrkesroll

    Folkbokföringshandläggare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    16 maj

  • Sök jobbet senast

    30 maj

Om jobbet

Avslutande text:

Söker du efter ett intressant och utvecklande arbete? Som folkbokföringshandläggare får du ett omväxlande och lärorikt arbete som ger dig en insyn i hur det är att arbeta på Skatteverket.

Om jobbet

Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av folkbokföringsärenden. Du begär in kompletteringar via brev och telefon i kontakt med privatpersoner. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Vissa ärenden är enkla och snabba medan andra tar mer tid.

Du får en introduktion och en handledare som hjälper dig att planera ditt arbete. Du kommer sedan självständigt få driva dina ärenden och samverka med andra. Du kommer stöta på olika typer av ärenden och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Vi har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör en folkbokföringssektion inom folkbokföringsenhet norra på Folk- och Fastighetsavdelningen, med placering i Sollefteå. På vårt kontor är vi c:a 70 kollegor.

Om dig


För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:


- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
- tala och skriva enkelt och tydligt på svenska och engelska
- vara noggrann och effektiv
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål.

Du ska även ha:


- en avslutad gymnasieutbildning och dokumenterad arbetslivserfarenhet.

Det är önskvärt om du har;

- aktuell och relevant erfarenhet från arbete på Skatteverket och/eller har relevant administrativ arbetslivserfarenhet
- erfarenhet av att bemöta människor med olika bakgrund via telefon eller mail.

Bra att veta


Anställningen är tidsbegränsad från och med 2019-09-02 till och med 2019-12-31.  

https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Kontaktpersoner

Ann Charlotte Odengran

010-5723876


Peter Dahlberg

010-5760942