arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Handläggare inom Fastighetsinskrivning Back Office, Gävle

  • Yrkesroll

    Backofficepersonal

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    3 oktober

  • Sök jobbet senast

    21 oktober

Om jobbet

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som vill få en stor betydelse för samhällsutvecklingen.

I Sverige finns 3,3 miljoner registrerade fastigheter. Hos oss får du jobba med att granska, besluta och registrera ansökningar så att ägandet i Sveriges fastighetsregister hela tiden hålls riktigt. Du får bidra till en fungerade kredit- och fastighetsmarknad.

ARBETSUPPGIFTER

Back Office är en stöd- och specialistfunktion som ansvarar för support av hanteringen av pantbrev i Pantbrevssystemet och handläggning av ansökningar om bland annat konvertering av pantbrev. Funktionen handlägger även ansökningar gällande dödning av förlorade pantbrev. Arbetet utförs i team.
I uppdraget ingår kundservice till allmänheten, kreditinstitut, mäklare och andra myndigheter. Kontakten med olika aktörer inom fastighetsmarknaden är omfattande och sker via telefon och e-post.
Verksamheten styrs i stor utsträckning av lagar och regler. Handläggningen innebär juridiska bedömningar och självständigt beslutsfattande utifrån rådande lagstiftning inom området.

För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft, förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har examen från minst 3-årig gymnasieskola, gärna påbyggd med någon ytterligare relevant utbildning, som t.ex. högskolekurser inom ekonomi eller juridisk översiktskurs. För arbetsuppgifterna krävs att du har mycket god förmåga att kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har flerårig erfarenhet av att ha arbetat som handläggare inom statlig myndighet eller inom banksektorn, alternativt om du har arbetat hos fastighetsmäklare. Det är även meritande om du har erfarenhet av kundbemötande, dvs har jobbat frekvent med kundservice via telefon och att du genom ditt arbete har tillskansat dig kunskap om bolån och pantbrev.

Värdefulla personliga egenskaper är att:

•Du som person är lugn, uppmärksam och tillmötesgående
  • Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra
  • Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt
  • Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitet
  • Du samarbetar genom att relatera till andra personer på ett lyhört och smidigt sätt
  • Du har förmåga att väga samman komplex information och visar omdöme i ditt agerande och beslutsfattande
  • Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändring
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT

På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktperson som anges i annonsen.