arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Handläggare i Svarstjänst

  • Yrkesroll

    Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    14 mars

  • Sök jobbet senast

    28 mars

Om jobbet

Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling.

Har du erfarenhet av arbete i svarstjänst, kundtjänst eller motsvarande? Vill du ge skriftlig och muntlig information till allmänhet och olika intressenter både internt och externt? Då har du möjlighet att använda och utveckla din kompetens hos oss samt bidra till samhällsnytta tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor!

Vad ska du jobba med?
Vi söker dig som vill arbeta med att besvara frågor via telefon och mejl från allmänhet, arbetsgivare, myndigheter och andra organisationer på ett för mottagaren anpassat sätt. Som handläggare kommer du att utvärdera hur inkomna frågor besvaras via telefon och e-post tillsammans med medarbetare i svarstjänsten. Vidare kommer du tillsammans i arbetsgruppen utvärdera hur vår digitala tjänst används och utveckla den ytterligare samt samverka med andra enheter och funktioner inom myndigheten. Du kommer även vara involverad i ett pågående projekt som kartlägger framtida sakområden för Svarstjänst.

Du kommer i övrigt utföra förekommande arbetsuppgifter på enheten.

Vem söker vi?
Krav för anställningen
  • Högskoleexamen inom folkhälsovetenskap, samhällsvetenskap, medicin, hälso- och sjukvård, epidemiologi, kommunikation, beteendevetenskap eller annat för arbetet relevant ämnesområde.
  • Minst två års aktuell erfarenhet av arbete i svarstjänst, kundtjänst eller motsvarande.
  • Mångårig aktuell erfarenhet av administrativt arbete.
Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss:

Mycket stor vikt läggs vid:

  • Kunskap om hur regioner, kommuner, staten och andra organisationer är organiserade.
  • Erfarenhet av att ge skriftlig och muntlig information till såväl allmänhet som både interna och externa specialister.
  • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska i så väl tal som skrift.
  • Personlig lämplighet för anställningen såsom god arbetsförmåga, flexibilitet samt att vara noggrann, självgående och kommunikativ i båda tal och skrift.

Stor vikt:

  • Goda kunskaper i Officepaketet.
  • Förståelse och kunskap om diariehantering.
  • Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet.
Vad gör enheten?
Enheten för reception och kontorsservice ansvarar för myndighetens vaktmästeri, post- och godsmottagning, bud och transporter på båda kontoren. Receptionen i Solna tar emot besökare och ansvarar för myndighetens växel med larmhantering, passerkort och säkerhetssystem.

Enheten ansvarar för den interna servicen av våra kontor när det gäller inredning och möblering samt övrig förvaltning av det aktivitetsbaserade kontoret. Enheten ansvarar också för Svarstjänst som svarar på inkommande frågor till myndigheten främst om covid-19.

Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten?
Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund.

Om anställningen

Du kommer att anställas som handläggare med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Befattningen kan komma innebära krigsplacering.

På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40% av din arbetstid.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Helena Nygren, telefon 010- 205 22 70.

Fackliga företrädare är för SACO Marlene Olsson Vargas, telefon 010-205 25 37, och för OFR/S Sujata Maini, telefon 010-205 22 73.

Ansökan

Välkommen med din ansökan till befattningen som handläggare hos oss!
Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan.

Ansök senast 2023-03-28 via myndighetens webbplats.
Arbetsgivarens diarienummer: 00870-2023-2.1.1

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat