arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Handläggare för skattefrågor inom vår skatteupplysning

  • Ort

    Örebro

  • Yrkesroll

    Skattehandläggare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    12 augusti

  • Sök jobbet senast

    26 augusti

Om jobbet

För dig som brinner för kundkontakt och är duktig på att förmedla kunskap och information finns ett utvecklande jobb på Skatteupplysningen.

Med ett gott bemötande hjälper och vägleder du våra kunder. Här skapar du samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor.

Om jobbet

På Skatteupplysningen är du Skatteverkets ansikte utåt. Du svarar på frågor om skatt från privatpersoner eller företag. Du skapar förtroende genom att vara lyhörd och ha ett gott bemötande. Frågorna kommer främst via telefon, men också via mejl. Du tar själv ansvar för att uppdatera dig om nyheter och förändringar inom ditt arbetsområde. Med hjälp av olika digitala informationskanaler söker du också svar under samtalet med kunden. Vissa frågor är enkla och går snabbt att besvara medan andra är mer komplexa.
I det här jobbet har du kontakt med kunder hela dagarna och du möter en stor mångfald av människor. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är kvalificerat och du utvecklas inom kundservice och får bred kunskap inom skatteområdet.

Skatteupplysningen har öppet mellan klockan 08.00 - 18.00 måndag till torsdag. På fredagar stänger vi klockan 16.00. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
- som är till nytta för medborgare och företag
- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
- med en god balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör Skatteupplysningsenhet Västra och din placering är i Örebro. På vår arbetsplats är vi ca 40 personer.

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.
 
I det här jobbet ska du: - ha ett kundanpassat förhållningssätt och bra bemötande både internt och externt
- ha förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lättformulerat
- ha förmåga att stödja och samverka och bidra till en god arbetsmiljö
- arbeta professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål
- stimuleras av och kunna arbeta i ett högt tempo.

Du ska även ha: - högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom ett för tjänsten relevant område alternativt ha flerårig arbetslivserfarenhet av beskattningsfrågor på Skatteverket
- ha god kommunikationsförmåga på svenska och engelska i tal och skrift
- ha goda kunskaper om informationssökning och digitala medier.

Det är önskvärt om du har studerat ekonomi på högskolenivå och/eller har erfarenhet från arbete inom service, kommunikation och information.


Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. På https://skatteverket.mynetworkglobal.com/center/tool/position/new/edit/skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!


Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Kontaktpersoner

Mathias Hailee, Sektionschef

010-5723846


Rickard Sönderkjöge, Sektionschef

010-5744891


Jonas Mellberg, Hr specialist rekrytering

010-5724229