arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Fyra stycken IT-tekniker

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    10 juni

  • Sök jobbet senast

    28 juni

Om jobbet

Vill du vara med att bygga framtidens IT? Vill du arbeta med kompetenta kollegor i en komplex och föränderlig IT-miljö? Då kan du vara den person vi söker till avdelningen Universitetsgemensam IT.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 45 000 studenter, mer än 7 000 anställda och en omsättning på cirka 7 miljarder kronor.

Vid universitetsgemensam IT på Uppsala universitet möter teknik och nytänkande gamla traditioner och vår uppgift är att bidra till att skapa fungerande samspel mellan IT och verksamhet. Du får chansen att utvecklas i en organisation som tar tillvara på kompetens, initiativkraft och samarbetsförmåga. Tillsammans är vi en framtidsinriktad IT-organisation som utvecklar tjänster i världsklass och som erbjuder ett efterfrågat och verksamhetsnära IT-stöd.

Avdelningen för universitetsgemensam IT arbetar med strategiska IT-frågor och är en serviceorganisation för gemensamma tjänster där uppdraget innefattar infrastruktur, förvaltning, service och support. Avdelningen har omkring 200 anställda uppdelat på sex enheter.

För mer information, se: https://www.uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/universitetsgemensam-it.

Vi söker nu nya kollegor som tillsammans med oss vill vara med och utveckla framtidens verksamhetsnära IT-support Vi söker dig som har erfarenhet av IT-service och support och som brinner för att ge bra service och hjälpa andra.

Arbetsuppgifter: Som IT-tekniker kommer du att fungera som problemlösare och avhjälpa problem kring användares datorarbetsplats, vilket innefattar såväl handhavandesupport som installation och konfiguration, antingen på plats eller via telefon och fjärrstyrning. I arbetet ingår även att kontinuerligt bidra i utvecklingen av arbetssätt och processer. 

I arbetsuppgifterna ingår:


- att hjälpa användare och lösa deras IT-problem
- att ta emot och hantera ärenden gällande frågor, felanmälan och beställningar
- att agera beställarstöd för anställda
- kontinuerlig uppföljning och återkoppling i dina ärenden.
- utveckling av användarstöd, rutiner och arbetssätt
- kontinuerlig kompetensutveckling

Kvalifikationskrav:


- Relevant IT-teknisk utbildning på minst gymnasienivå eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
- Erfarenhet av IT-support.

Goda kunskaper i systemadministrativt arbete inom minst ett av följande områden:

- Windows
- MacOS
- Linux

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet såsom att du är serviceinriktad, pedagogisk och har god samarbetsfömåga. Du är duktig på problemösning, arbetar strukturerat och har förmåga att prioritera. Då vi just nu arbetar med att utveckla universitetets IT-support ser vi gärna att du är flexibel och van att arbeta i en föränderlig miljö. 

Önskvärt/meriterande i övrigt: Erfarenhet av:

- Användarstöd i akademisk forsknings- och utbildningsmiljöer ses som meriterande.
- Ärendehantering och felsökning av IT-utrustning.
- Rådgivning vid beställning av IT-utrustning.
- Licenshantering
- Mobila enheter
- Felsökning av IT-utrustning i en komplex miljö.
- Arbete med kundservice och IT-support i minst ett år.
- Allmänna kunskaper kring nätverk, skrivare och övrig hårdvara.
- Erfarenhet av arbete med framtagning av användarstöd och guider.

Lön: Individuell lönesättning.

Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning 24 månader.

Anställningens omfattning: 100 %

Upplysningar om anställningen lämnas av: gruppchef Jenny Ekeroot, 018-471 40 42, jenny.ekeroot@uu.se.

Välkommen med din ansökan senast den 28 juni 2021, UFV-PA 2021/2488.

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.

Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning