arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Förvaltningsledare/objektspecialist

  • Yrkesroll

    Förvaltningsekonom

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    19 maj

  • Sök jobbet senast

    20 juni

Om jobbet

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet.

 Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

 Ditt framtida arbete

Controllerenheten ansvarar för att myndighetens ekonomistyrning och redovisning. Det innebär att vi driver, utvecklar och samordnar myndighetens ekonomi, rapportering och avgiftssättning.

Enheten söker en förvaltningsledare som även jobbar som objektspecialist inom vissa områden i förvaltningsobjektet Ekonomi- och Personal.

Förvaltningsobjektet har till uppgift att hantera stödsystem med inriktning mot de verksamheter som finns inom ekonomi- och personalavdelningen där ingår tex myndighetens ekonomisystem, inköpssystem, system för personaladministration, lokaler och skalskydd.

Du kommer ingå i ett team med objektspecialister från verksamheten och medarbetare från IT-avdelningen. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att arbeta med verksamhetsnära förvaltning av IT-stöd vilket innebär förvaltning av Förvaltningsobjektets ca 20 IT-applikationer.

Du kommer tillsammans med IT-förvaltningsledaren leda ett team med sammanlagt 6 personer.

Myndigheten ser över och vill vidareutveckla myndighetens förvaltningsstyrning. Ett arbete som vi vill att du deltar i.

I din vardag ingår olika typer av aktiviteter, därför kan du förutom att arbeta med förvaltningsarbete, komma att arbeta med att leda olika uppdrag, kravställande, testning och uppföljning. En viktig del är att vara stöd för verksamheten, förmedla deras utvecklingsbehov och medverka till lösningar.

 

Dina framtida arbetsuppgifter

  • Samla in behov och bereda underlag för ändringar, effektiviseringar och nyutveckling av verksamhetens IT-stöd
  • leda och koordinera Förvaltningsobjektets resurser och uppdrag.
  • skapa årliga förvaltningsplaner utifrån verksamhetens behov
  • ansvara för att driva och genomföra förvaltningsaktiviteter
  • budgetera och följa upp Förvaltningsobjektets ekonomiska utfall
  • delta och hålla i olika möten tex styrgruppsmöten
  • upprätthålla och kvalitetssäkra dokumentation
  • vara stöd vid incidenter och felsökning
  • arbeta utåtriktat i myndigheten med mycket kontakt med användarna av systemen
  • stötta användarna på olika sätt exempelvis genom att ta fram rapporter, informera, utbilda och ha en löpande dialog om förbättringsåtgärder.
  • ge användarstöd till verksamheten avseende funktionalitet i förvaltningsobjektets applikationer
  • omvärldsbevaka i syfte att identifiera nya uppslag för utveckling

Du måste ha

  • akademisk utbildning inom exempelvis ekonomi, systemvetenskap eller annan utbildning som vi anser relevant
  • flerårig arbetslivserfarenhet av att leda och styra grupper inom projekt och förvaltning
  • god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du också har

  • arbetslivserfarenhet av förändringsledning, processledare, verksamhetsutvecklare eller motsvarande
  • arbetat som förvaltningsledare med Agresso eller liknande komplext affärssystem
  • arbetat utifrån ett agilt arbetssätt

Vi vill att du

  • är pedagogisk
  • är analytisk
  • är driven av utmaningar och ständiga förbättringar
  • är utvecklingsorienterad
  • strukturerad
  • har förmågan att se helheten
  • är kommunikativ och lyhörd med förmåga att skapa goda relationer
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information


Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Vi vill att du börjar 7 september, 2020 eller annat överenskommet datum. Vi tillämpar normalt provanställning. 

Du är välkommen att kontakta Enhetschef Helen Hellman, 010 49 55231, Helen.Hellman@transportstyrelsen.se

Saco, Örjan Ellström, och ST, Leena Sutela, nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Därför behöver vi din ansökan senast den 5 juni 2020 märkt med referensnummer TSG2020-4523. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

 

Välkommen att bli vår nya kollega!

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Förvaltningsekonom

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat