arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Försvarsunderrättelsedomstolen söker en säkerhetsmedveten kanslihandläggare

  • Ort

    Stockholm

  • Yrkesroll

    Servicehandläggare

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    29 september

  • Sök jobbet senast

    17 oktober

Arbetsgivaren vill att du skickar din ansökan via e-post. Ä 61-21 undom@undom.se

Om jobbet

Kort om arbetsplatsen
Försvarsunderrättelsedomstolen är en specialdomstol som har till uppgift att pröva frågor om tillstånd till signalspaning i försvarsunderrättelseverksamheten. Vid tillståndsprövningen deltar normalt en ordförande eller vice ordförande samt särskilda ledamöter och integritetsskyddsombud. Verksamheten omgärdas av sträng sekretess.
Domstolens kansli leds av en kanslichef. Kansliet ansvarar för beredningsverksamheten vid domstolen och för domstolens registratur och arkiv samt HR-, säkerhets- och ekonomifrågor. Domstolen är fullservicekund hos Statens servicecenter som sköter en stor del av domstolens ekonomi- och löneadministration. Domstolen har även ett avtal med Totalförsvarets forskningsinstitut (FOI) om ett omfattande administrativt stöd som avser bl.a. IT.
På kansliet tjänstgör idag, förutom kanslichefen, två handläggare. Då en av dessa har fått en ny anställning söker domstolen en ny medarbetare som vill och kan bidra till den fortsatta utvecklingen av domstolens kansli.
Domstolens lokaler ligger i Kista i norra Stockholm i närheten av Kista Galleria med goda kommunikationer.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta bl.a. följande.
Ekonomiadministration, framtagande av budgetunderlag och underlag för årsredovisning samt budgetuppföljning
Posthantering, diarieföring, arkivering, gallring och inventering
Administration och protokollföring i samband med domstolens sammanträden
Löpande säkerhetsskydds- och signalskyddsarbete
Hantering av upphandling och inköp av varor och tjänster

Du kommer att ha löpande kontakter med Statens servicecenter, FOI och andra myndigheter m.fl. I arbetet ingår också att ta fram förslag på skrivelser och styrdokument samt att utföra vissa andra utredande och uppföljande uppgifter. I tjänsten ingår även vissa personaladministrativa uppgifter.
Vi fyra anställda arbetar nära tillsammans för att lösa domstolens samhällsviktiga uppdrag. Du kommer att få arbeta med många olika arbetsområden och arbetsuppgifter och vi ser gärna att du som en del av teamet vill vara med och påverka verksamheten. Vi lägger stor vikt vid kompetensutveckling av domstolens personal.
Erfarenhet och kompetens
För tjänsten krävs att du har gymnasieutbildning och flerårig erfarenhet från statlig verksamhet med liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har arbetat med ekonomiadministration och budgetuppföljning samt erfarenhet av att arbeta i Agresso, Visma Proceedo och Primula. Vi förutsätter att du är van vid att arbeta i Microsoft Office-paketet samt att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en säkerhetskänslig verksamhet.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är ansvarstagande, engagerad, strukturerad och noggrann samt pålitlig och lojal med ett högt säkerhetsmedvetande. Du är flexibel, proaktiv och lyhörd för verksamhetens behov samt har en god initiativförmåga. Du är vidare öppen och informativ och delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter till såväl medarbetare som chef.
Arbetet kräver att du har ett positivt sinnelag samt en mycket god samarbetsförmåga. Du möter andra med prestigelöshet, respekt och omtanke. Med hänsyn till bredden av arbetsuppgifterna är det nödvändigt att du har förmåga att arbeta med flera uppgifter parallellt, driva arbetet framåt och slutföra dina uppgifter i tid.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Eftersom befattningen är placerad i säkerhetsklass måste du vara svensk medborgare. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt bestämmelserna i 3 kap. säkerhetsskyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Information
Vill du veta mer om anställningen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att ringa kanslichefen Mikael Karanikas, 08-5550 45 01, eller domstolens ordförande Kathrin Flossing, 08-5550 45 02.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ansökan
Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev, fullständiga kontaktuppgifter och löneanspråk. Samtliga handlingar ska vara i Word eller PDF-format.
I ditt personliga brev vill vi att du beskriver hur du uppfyller våra krav och önskemål. Märk din ansökan med ref Ä 61-21 och om du skickar e-post ange även ref nr i ämnesraden.
Ansökan ska skickas till undom@undom.se alternativt till Försvarsunderrättelsedomstolen, Box 1097, 164 25 KISTA.
Ansökan ska ha kommit in till domstolen senast den 17 oktober 2021.
Domstolen kan komma att hålla intervjuer löpande och innan ansökningstiden har gått ut.
Försvarsunderrättelsedomstolen behandlar personuppgifter i samband med att en ansökan om arbete skickas in till domstolen. Personuppgifterna behandlas för att domstolen ska kunna administrera ansökningarna och tillsätta tjänsten.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Servicehandläggare

Lön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Arbetsgivaren vill att du skickar din ansökan via e-post. undom@undom.se