arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Farmaciutredare - ändringsansökningar, vikariat

  • Yrkesroll

    Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    7 januari

  • Sök jobbet senast

    31 januari

Om jobbet

Läkemedelsverket är en myndighet under Socialdepartementet och vi verkar för att läkemedel och övriga produkter inom vårt ansvarsområde är säkra, effektiva och av god kvalitet. Läkemedelsverket ska vara en ledande kraft i samverkan för bättre hälsa genom att bidra till utvecklingen av folk- och djurhälsan, hälso- och sjukvården, den medicinska forskningen och industrin i Sverige och Europa. 

Vi är en kunskapsintensiv myndighet som erbjuder dig intressanta arbetsuppgifter i en spännande och lärorik miljö. Vårt löfte till dig, varandra och alla våra intressenter är öppenhet, professionalism och proaktivitet. Vi vill ge dig goda förutsättningar för balans i livet och erbjuder friskvårdsbidrag samt möjlighet till friskvård på arbetstid. Vi tillämpar flextid och förmånliga villkor gällande semester och föräldrapenningtillägg. 

Beskrivning av enhet/verksamhet
Enheten för farmaci och bioteknologi består av drygt 60 medarbetare som arbetar inom ett brett vetenskapligt område. Enheten ansvarar för värdering av den farmaceutiska dokumentationen i ansökningar om godkännande, vanligtvis för hela EU-marknaden.

Vi söker nu en utredare till gruppen Ändringar och parallellimport som i dagsläget består av 18 medarbetare. Gruppen ansvarar för värdering av ändringsansökningar och ansökningar om parallellimport.

Arbetsuppgifter

Din huvuduppgift som utredare är att, i samband med ändringsärenden, kritiskt bedöma den farmaceutiska kvaliteten hos läkemedel baserat på dokumentationen för hur de utvecklas, tillverkas och kontrolleras. I ansvarsområdet ingår alla typer av ändringsärenden; enkla såväl som komplicerade. Arbetet är självständigt och utvecklande och förutsätter kontakter med såväl kollegor inom enheten som med andra enheter inom myndigheten, övriga myndigheter inom EU samt med läkemedelsföretag.

Utbildning och erfarenhet

Vi söker dig som är apotekare, civilingenjör eller har jämförbar utbildningsbakgrund. Några års erfarenhet av arbete på myndighet eller inom läkemedelsindustrin med regulatoriskt arbete, läkemedelsutveckling eller läkemedelskemi är meriterande.

Personliga egenskaper

Du är analytisk och kan tillgodogöra dig omfattande och komplex information, göra rationella bedömningar och sammanställa dessa på ett tydligt sätt. Du är noggrann och har god förmåga att arbeta metodiskt och systematiskt, samtidigt som du upprätthåller den kvalitet och produktivitet som rollen kräver. Du arbetar självständigt, agerar förtroendeingivande och är ansvarstagande. Du har god förmåga att samarbeta och att skapa dialog och laganda. Du delar med dig av dina kunskaper och värnar om din egen och gruppens utveckling. Du uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Sista ansökningsdag: 2021-01-31
Anställningsform: Vikariat cirka 1 år
Tillträde: Enligt överenskommelse
Enhet: Farmaci och Bioteknologi
Diarienummer: 2.4.1-2021-000920

Intyg som styrker din ansökan tas med vid intervju.

Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund.

Kontakt


Du är välkommen att kontakta gruppchef Christina Eriksson Lind eller tillträdande gruppchef Jennie Sandberg.
Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Åsa Kumlin Howell, SACO och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post fornamn.efternamn@lakemedelsverket.se

Välkommen med din ansökan!

Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat