arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Erfaren hr-specialist till Finansinspektionen

  • Yrkesroll

    HR-specialist/HR-adviser

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    11 januari

  • Sök jobbet senast

    6 februari

Om jobbet

Har du flera års erfarenhet av brett hr-arbete och söker din nästa utmaning inom hr? Finansinspektionen (FI) söker just nu en hr-specialist!

Om jobbet


Som hr-specialist arbetar du tillsammans med de chefer du stöttar för att genom strategisk kompetensförsörjning nå verksamhetsmålen. Din roll som strategisk partner är att utmana, stötta och vägleda ledningsgrupper och chefer i det dagliga arbetet. Förutom chefsstöd och rekrytering ansvarar du för ett eller flera fokusområden. I rollen ingår även att vid behov stötta staben med allmänna hr-frågor.

Hr-staben består av ett antal hr-specialister, en lönespecialist och en hr-student på deltid. Vi är ett engagerat, ambitiöst och målinriktat team som samarbetar väl och har ett prestigelöst förhållningssätt.

Din utbildning och erfarenhet


Vi söker dig som
  • har relevant akademisk examen, personalvetarprogrammet eller motsvarande
  • har flera års erfarenhet av brett hr-arbete inom statlig myndighet inklusive chefsstöd och rekrytering
  • har goda arbetsrättsliga kunskaper
  • har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
Det är meriterande om du                                                                  
  • har erfarenhet av ledarutveckling
  • har goda kunskaper om lönebildning
  • har kunskaper i rekryteringssystemet ReachMee
  • har kunskaper i personal- och lönesystemet Primula
  • har licens för testverktyg så som exempelvis Aons (fd. Cut-e)
  • har erfarenhet av att vara kontaktperson åt chefer.

Om dig


I det här jobbet behöver du
  • bidra till ett gott samarbete
  • planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt
  • arbeta självständigt utifrån de värderingar och riktlinjer som styr verksamheten
  • driva ditt arbete framåt och ta beslut inom ditt ansvarsområde.
FI bidrar till ett stabilt finansiellt system, en hållbar utveckling och ett högt skydd för konsumenter. Vi erbjuder dig att arbeta med samhällsviktiga uppgifter, där du är med och påverkar den finansiella marknaden.

På FI arbetar cirka 600 personer och våra värderingar präglas av att vi är engagerade, beslutsamma, målinriktade och hjälpsamma. Vår arbetsplats ligger centralt i Stockholm. Det finns även möjlighet att delvis arbeta på distans.

Bra att veta


Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen.

Vi arbetar aktivt för mångfald och likabehandling och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Arbetspsykologiska tester ingår i rekryteringsprocessen.

På FI arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och utvecklas. Läs mer om hur det är att jobba på FI och vad vi erbjuder:  https://www.fi.se/sv/om-fi/lediga-jobb/vi-erbjuder/

En anställning på FI kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll görs enligt säkerhetsskyddslagen.

Sök jobbet



Välkommen med din ansökan som ska innehålla cv, personligt brev och relevanta intyg eller examensbevis.

Vi avböjer all hjälp med rekrytering och annonsering.

Anställningsform:


Anställningen är en särskild visstidsanställning (SÄVA) om 1 år. Tillträde enligt överenskommelse.

Omfattning:


Heltid

Kontaktperson:


Sofia Wingård, tf. hr-chef, 08-408 980 29

Sista ansökningsdag:


2023-02-06

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat