arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Enhetschef för IT-service

  • Yrkesroll

    Driftchef, data

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    30 november

  • Sök jobbet senast

    21 december

Om jobbet

Enhetschef för IT-service.

Om Malmö universitet

Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som finns mitt i centrala Malmö. Vi har cirka 1 800 medarbetare och 24 000 studenter. Vår forskning och våra utbildningar präglas av den roll som universitet har i ett öppet samhälle – att på vetenskaplig grund och tillsammans med andra samhällsaktörer bidra till ett hållbart och jämlikt samhälle. Att identifiera och ta oss an framtidens utmaningar är högt prioriterat. Våra forskare och studenter vill vara med där det händer och tillsammans med andra skapa, dela och sprida kunskap för att förstå, förklara och utveckla samhället. Både lokalt och globalt.

Arbetsplats

Dina närmaste kollegor arbetar inom enheten IT-Service som baseras på fyra grupper –Onesiteservice, Servicedesk, AV-teknik och IT-pedagoger. Dessa arbetsområden utgör grunden för enhetens arbete inom universitetets IT-avdelning som även består av enheterna IT-infrastruktur och Process- och systemutveckling. IT-avdelningen är en del av universitetets gemensamma verksamhetsstöd.

Innehåll och arbetsuppgifter

Enheten har cirka 20 egna medarbetare och ett flertal timanställda studenter. Ditt ansvar blir att leda och vidareutveckla en sammanhållen enhet vars huvuduppdrag är att stödja studenter, lärare och forskare. Enheten svarar för såväl teknisk support, applikationssupport, incidenthantering och pedagogisk IT för universitetets organisation och verksamhet.
Du har en förmåga att inspirera, motivera och utveckla dina medarbetare.
På Malmö universitet arbetar vi processorienterat och en del i arbetet blir fortsatt implementering och uppföljning av processorienterat arbetssätt.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har relevant högskoleexamen inom IT-området eller motsvarande kompetens samt erfarenhet av chefskap med personalansvar. Du ska ha erfarenhet från kundserviceverksamhet och god kännedom om hur man arbetar med processer inom supportfunktionen, främst ITIL-processerna Incident och Problem.

Personliga egenskaper:

Som person är du drivande, strukturerad och kontaktskapande samt besitter ledarskapsförmåga och erfarenhet av projektledning. Du förväntas vara serviceinriktad och trivas med att arbeta i ett högt tempo. Du har lätt för att arbeta både självständigt och i grupp samt behärskar svenska och engelska flytande, i tal och skrift.
Du ha förmåga att prioritera, fatta tydliga beslut, delegera och följa upp och är målmedvetenhet med driv och tålamod. Det är viktigt att du är tydlig, kommunikativ med hög integritet samt har förmåga att kombinera akut problemlösning med långsiktig planering.

Upplysningar

IT-chef, Åke Jansson, 040-66 57171
ake.jansson@mau.se

Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansökan

Du söker anställningen via Malmö universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök".
Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast 2018-12-21.

Övrigt

Anställningen är tillsvidare på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Arbetstid regleras enligt avtal. Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning.
Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som präglas av ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet.

Tillträde

Tillträde enligt överenskommelse.

Fackliga företrädare

Saco-S: Martina Vall, martina.vall@mau.se
OFR: Naser Eftekharian. naser.eftekharian@mau.se
SEKO: sekocivil@seko.lu.se

Välkommen med din ansökan!