arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Enhetschef – led och utveckla ett kvalitativt och hållbart Sverige

  • Ort

    Borås

  • Yrkesroll

    Enhetschef, offentlig förvaltning

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    10 september

  • Sök jobbet senast

    24 september

Arbetsgivaren vill att du skickar din ansökan via e-post. Dnr: 2019/1682 registrator@swedac.se

Om jobbet

Är du intresserad av att utveckla både personer och verksamhet? Vill du bidra till att öka tilliten bland människor i samhället? Då kan jobbet som enhetschef på Swedac vara något för dig.   Swedac arbetar med den kontroll och kvalitetssäkring som skapar förtroende för att produkter och tjänster är säkra. Nu söker vi en enhetschef till enheten för ackrediteringsplanering. I rollen ingår du i ackrediteringsavdelningens ledningsgrupp och arbetar med myndighetens strategiska utveckling.   Om tjänsten Som enhetschef på ackrediteringsenheten har du ett övergripande ansvar för att planera och leda verksamheten med budget- och personalansvar för drygt tio medarbetare. Du ansvarar för ackrediteringsavdelningens tillsynshantering från planering till beslut och säkerställer att arbetet drivs på ett serviceinriktat sätt gentemot kund. Du säkerställer planeringen av bedömningsuppdrag inom övriga enheter, samt ser till att alla enheter har tillgång till administrativt stöd genom att utse och utbilda koordinatorer.   Vidare ansvarar du för att arbetet på enheten utförs i enlighet med kraven på Swedac som myndighet och som nationellt ackrediteringsorgan. Dessutom ingår du i ackrediteringsavdelningens ledningsgrupp och arbetar därmed med myndighetens strategiska utveckling.   Din bakgrund Vi letar efter dig som har Relevant högskoleutbildning Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla personal i en komplex miljö med budgetansvar Stor administrativ förmåga och förståelse för administrativa systemErfarenhet av utveckling av arbetssättEn ledarskapsstil präglad av tydlighet, struktur och god samarbetsförmågaMycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift   Det är meriterande om du har Utbildning inom ledarskap, projektledning, ekonomi, logistik, naturvetenskap/teknik och/eller kvalitetsledningssystemErfarenhet av myndighetsarbeteErfarenhet av ackrediterade och certifierade organisationerErfarenhet av processinriktat arbetssätt och olika typer av ledningssystemErfarenhet av CRM eller andra komplicerade IT-system   Dina egenskaper Som person är du trygg, strukturerad och tydlig och besitter en mycket god förmåga att leda, engagera och motivera dina medarbetare för nå gemensamma mål. Ditt sätt att kommunicera präglas av tydlighet och lyhördhet för att på så vis säkerställa att budskap och förväntningar når fram till alla berörda parter. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt inom satta tidsramar och du kan fatta snabba beslut trots begränsad information och komplexa omständigheter. Vidare tar du gärna initiativ till nya aktiviteter och drivs av att uppnå resultat. Självklart står du upp för Swedacs värdegrund som du bär med dig som en naturlig del av ditt ledarskap.   Om Swedac Swedac är en statlig myndighet som arbetar för kvalitet och trygghet. Vi är Sveriges nationella ackrediteringsorgan, samordnar den svenska marknadskontrollen och ansvarar för frågor om teknisk kontroll, reglerad mätteknik och ädelmetall. Vår verksamhet är mycket utåtriktad, både nationellt och internationellt.   Ett jobb på Swedac är ett jobb för en öppen och global marknad, ett konkurrenskraftigt näringsliv och ett samhälle där människor kan känna tillit. Vi arbetar efter en värdegrund som baserar sig på samarbete och att vi är engagerade, respektfulla och ansvarstagande.

Arbetsgivaren vill att du skickar din ansökan via e-post. registrator@swedac.se