arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Ekonomiadministratör- arbeta som fakturamottagare

  • Yrkesroll

    Fakturakontrollant

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    26 mars

  • Sök jobbet senast

    11 april

Om jobbet

RK Ekonomi och lön, Förvaltningsavdelningen
Har du intresse för att arbeta med fakturor och är en fena på regelverk kring representation? Är du noggrann, strukturerad och har god samarbetsförmåga? Då kan den här rollen vara något för dig.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
I den här rollen ingår du i en ekonomifunktion som verkar för att Regeringskansliets alla betalningar ska genomföras på ett korrekt och effektivt sätt
I befattningen ingår att vara fakturamottagare för olika departement och enheter inom Regeringskansliet samt genomföra efterkontroller av fakturor. Det innebär bland annat att se till så att kontering och momsavdrag blir korrekta samt att fakturorna har fullständiga underlag. Du kommer att ha stort fokus på representationsområdet, utifrån bland annat legala krav och Regeringskansliets interna styrdokument.
Du arbetar med att söka information och ta fram underlag vid utlämnandeärenden. Du deltar också vid behov i utveckling av interna rutiner, samt bidrar i andra på enheten förekommande arbetsuppgifter.
Du behöver ha lätt för att skapa goda kontakter med olika intressenter såsom de departement eller enheter som du arbetar med. Vi lägger stor vikt vid din erfarenhet i kombination med dina personliga egenskaper.

Din bakgrund

Du som söker det här arbetet har gymnasieutbildning eller annan utbildning kombinerat med för befattningen relevant arbetslivserfarenhet. Du har flera års erfarenhet av arbetet med liknande arbetsuppgifter som är relevanta för tjänsten. Du har god kunskap om redovisningsprinciper och god redovisningssed, har mycket goda kunskaper om regelverk för representation och förmåner samt är van användare av programmen i Officepaketet.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i ekonomisystem som Business World (Agresso) eller Proceedo. Erfarenhet från ekonomiadministrativt arbete från statlig myndighet är även det meriterande.

Dina egenskaper

För rollen krävs att du är noggrann, strukturerad och har ett gott omdöme. Du behöver även vara serviceinriktad, trivas med att samarbeta på alla nivåer, vara flexibel samt ha en pedagogisk insikt.

Övrigt

Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Per Apelgren, som är sektionschef, på 08-405 42 42. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Anna Frestadius på 08–405 26 59. Fackliga representanter nås via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00, Saco (Jesper Svarén), Seko (Erik Wilhelmsson) samt ST (Melanie Hedlund Bjersten). Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 11 april 2021.

 

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Fakturakontrollant

Lön

individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat