arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Ekobrottsmyndigheten söker en Administratör för viss tid till Malmö

  • Ort

    Malmö

  • Yrkesroll

    Administrativ assistent

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    20 juni

  • Sök jobbet senast

    21 juli

Om jobbet

Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle.

Vid Ekobrottsmyndigheten i Malmö bedrivs verksamheten vid två ekobrottskamrar och en polisoperativ enhet. Till andra ekobrottskammaren i Malmö söker vi nu en administratör för en visstidsanställning på 1 år. Vi erbjuder dig en arbetsplats där du arbetar i team med kvalificerade kollegor och har möjlighet till egen utveckling samtidigt som du får bidra till samhällsnyttan vid bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten.

ARBETSUPPGIFTER

Du är ett administrativt stöd till kammarledning, åklagare och utredare samt övrig personal. Det innebär att du får arbeta i myndighetens diariesystem och andra stödsystem, hantera arkivering och utföra allmänna kontorsuppgifter. I arbetet ingår bl.a. att göra slagningar i register, rekvisition av utdrag och handlingar samt viss beredning av ärenden. Du blir också kontakten utåt i många sammanhang och ger god service till allmänheten, myndigheter och andra inom rättsväsendet– främst via telefon och e-post.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha:

Avslutad gymnasieutbildning

Minst två års erfarenhet av administrativt arbete under de senaste fem åren
Goda kunskaper inom Microsoft Office-programmen, såsom Word, Excel och PowerPoint
Goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift
Meriterande

Paralegalutbildning (särskilt meriterande)
Andra relevanta eftergymnasiala studier inom yrkeshögskola, högskola eller universitet
Erfarenhet av att arbeta som administratör inom någon av rättsväsendets kärnverksamheter, såsom Sveriges domstolar, Åklagarväsendet eller Polisen eller liknande.
Goda kunskaper i engelska
EGENSKAPER
Som person söker vi dig som tar ansvar och kan arbeta både självständigt och i nära samverkan med kollegor. Du är en stabil person som under arbetstoppar kan hantera stress och prioritera mellan arbetsuppgifterna. Du har en utpräglad känsla för att ge service och ett gott omdöme, likväl som en god kommunikativ förmåga. Du är prestigelös och arbetar strukturerat, noggrant och effektivt. Du vill och kan agera i enlighet med Ekobrottsmyndighetens chefs- och medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att ske.

Anställningen avser en visstidsanställning under ett år. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Information om anställningen lämnas av chefsåklagare Lars Olsson på tfn 010-562 95 91.

Fackliga företrädare för Saco-S John Keränen tfn 010-562 92 23, för ST Ylva Nilsson tfn 010-562 91 94 och för Polisförbundet Kristina Windalen tfn 010-562 98 21.

Välkommen med din ansökan via ”skicka din ansökan!” senast den 21 juli 2019.

Kontaktpersoner

noreply@ekobrottsmyndigheten.com