arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Digital kommunikatör för utveckling av ny webbplats

  • Ort

    Stockholm

  • Yrkesroll

    Informatör/Kommunikatör

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    7 mars

  • Sök jobbet senast

    27 mars

Om jobbet

Avdelningen för kommunikation och internationella frågor ansvarar bland annat för Konkurrensverkets externa och interna kommunikation, massmediekontakter och omvärldsbevakning.   Konkurrensverkets webbplats är vår viktigaste och främsta kommunikationskanal. Genom ett genomtänkt och strategiskt webbarbete arbetar vi för att värna om och öka konkurrensen i samhället, bland annat genom att sprida kunskap om konkurrens- och upphandlingsreglerna. Nu ska vi bli ännu vassare – och påbörjar ett projekt för att ta fram en ny webbplats. Till projektet söker vi en projektmedarbetare som tillsammans med en projektledare ska arbeta såväl strategiskt som operativt i webbprojektet.     Arbetsuppgifter   Tillsammans med projektledare arbetar du med att:   • Utveckla den digitala användarupplevelsen, samt säkerställa att projektet har såväl användarupplevelse som verksamhetsnytta i fokus.   • Genomföra förstudie med målgruppsintervjuer, workshops och effektkartläggning.   • Mäta och analysera statistik.   • Identifiera behov och omvandla dem till strategi.   • Samarbeta med leverantörer för utveckling av koncept, design och teknik.   • Tillsammans med leverantör säkerställa att webbplatsen lever upp till krav på tillgänglighet utifrån det nya tillgänglighetsdirektivet.   • Utforma innehåll samt arbeta med sökmotoroptimering och migrering.   • Ta fram riktlinjer för det fortsatta webbarbetet.     Kvalifikationer   Du har en universitets- eller högskoleexamen inom media och kommunikation eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god förmåga att uttrycka dig skriftligt och muntligt på svenska och gärna även på engelska.   För rollen krävs kunskap och erfarenhet av:   • Strategiskt webbarbete, gärna inom offentlig sektor.   • Arbete med webbutveckling i webbprojekt.   • Tillgänglighet och användarvänlighet på webbplatser.   • Webbanalys och analysverktyg, t.ex. Google Analytics.   • Utformning av text och innehåll för webbplatser.   • Sökmotoroptimering.   • CMS-verktyg, exempelvis Episerver, Sitevision eller motsvarande.     Som person är det viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt och förmåga att analysera problem och se helheten. Du är ansvarsfull och självständig, men rollen innebär även ett tätt samarbete med medlemmar i projektet och andra kollegor på arbetsplatsen. Du har en prestigelös inställning, har lätt att ställa om och hjälper gärna till där det behövs.     Upplysningar Läs mer om Konkurrensverket och vad vi erbjuder på vår webbplats. Anställningen är en allmän visstidsanställning på heltid i i 12 månader. Tillträde enligt överenskommelse.    Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till Karin Lunning, avdelningschef eller Emma Farm, personalhandläggare. Fackliga företrädare är Håkan Carlsson (Saco) och Ulf Bengtsson (ST). Samtliga nås på 08-700 16 00      Inför rekryteringsarbetet har Konkurrensverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner

Emma Farm

08-7001600

emma.farm@kkv.se