arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Digital coach

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    10 februari

  • Sök jobbet senast

    3 mars

Om jobbet

Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. På högskolan finns drygt 11 000 studenter, cirka 70 program och 270 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också polisutbildning och lärarutbildning med interkulturell profil. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande, de som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar.

Södertörns högskola vill erbjuda all personal möjligheten att utveckla sitt digitala arbetssätt. Därför söker vi nu en digital coach som på ett inspirerande och pedagogiskt sätt kan stödja högskolans medarbetare i att utveckla och öka sin digitala kompetens när det gäller exempelvis Office 365 och dess appar, mötestjänster online, grundläggande funktioner i operativsystem och AV-teknik.

Arbetsuppgifter

I din roll som digital coach inspirerar, stöttar och hjälper du undervisande personal, forskare och administrativ personal att lära sig att använda de IT-system högskolan erbjuder.

Din huvuduppgift kommer att vara att bidra till att utveckla personalens förmåga att använda både hårdvara (datorhantering), Office 365 (och dess appar), Teams och AV teknik och på så sätt underlätta och förenkla den administrativa vardagen och samarbeten kollegor emellan.

Du kommer att stötta vår personal genom att planera och genomföra olika typer av informations- och utbildningsinsatser, vilka du tar fram i samråd med övrig IT-personal och IKT-personal. Det kan handla om att individuellt eller i grupp visa hur man strukturerat använder Sharepoint, Onedrive och Teams, men också hur de specifika funktionerna i Office 365 används på ett effektivt och smidigt sätt för dokumentation, kommunikation och samarbete. Förutom det kommer du också att arbeta med att ge support till enskilda medarbetare när akuta problem dyker upp.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår även att informera om och utbilda i hantering av digitala mötestjänster, Windows 10 och Mac OS samt viss AV-teknik. Utbildning i användning av högskolans webbplats sh.se samt högskolans medarbetarwebb kan också bli aktuellt.

Kvalifikationer

  • Minst ett års erfarenhet av arbete i en IT-supportfunktion
  • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande
  • Grundläggande kunskaper inom allmän IT
  • Goda kunskaper om Office365 och dess appar samt Teams
  • Goda kunskaper i Windows 10 samt senaste Mac OS
  • Goda kunskaper om mötes- och streamingtjänster framför allt Zoom
  • God pedagogisk förmåga
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  • Kunskaper inom AV-utrustningar
  • Tidigare arbete inom högskola är meriterande 

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid att du är socialt kompetent samt agerar utåtriktat, lyhört och kommunikativt i din interaktion med andra. Arbetet ställer höga krav på att du har ett serviceinriktat förhållningssätt där du har förmågan att komma med förslag på ett förbättrat arbetssätt utifrån förståelse för individers olika behov och förkunskaper inom IT och användning av digitala verktyg. Du behöver också ha god förmåga att såväl samarbeta med andra som att på egen hand kunna driva arbete framåt.

 I tillsättningen av denna anställning lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställning

Anställningen är på heltid och tidsbegränsad under 12 månader. Tillträde enligt överenskommelse. Vi vill ha din ansökan senast 2021-03-03

Ytterligare upplysningar

Enhetschef Sofia Karlsson tel: 076-108 81 78 och HR-specialist Anna-Karin Aldrin 08-608 45 20.

Den aktuella anställningen gäller under förutsättning att anställningsbeslutet vinner laga kraft.

En ansökan som inte är komplett eller inkommer till Södertörns högskola efter sista ansökningsdag kan komma att avvisas.

Södertörns högskola kan komma att tillämpa CV-revision.

Välkommen med din ansökan!

Fackliga kontaktpersoner:

SACO: info.saco@sh.se
ST: Karin Magnusson tel: 08 -608 41 75, karin.magnusson@sh.s
SEKO: Henry Wölling tel: 08 -524 840 80, henry.wolling@ki.se

Södertörns högskola har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Månadslön, individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat