arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Delmos söker en registrator och administrativ koordinator

  • Yrkesroll

    Registrator

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    18 oktober

  • Sök jobbet senast

    4 november

Om jobbet

Delegationen mot segregation är en statlig myndighet med uppdraget att bidra till att minska och motverka social och ekonomisk segregation på nationell, regional och lokal nivå.

Myndigheten ska främja ökad samverkan mellan myndigheter, landsting, kommuner, organisationer inom det civila samhället, näringsliv, forskare och andra relevanta aktörer. Myndigheten ska även bidra till kunskaps- och erfarenhetsutbyte och sprida forskning och annan kunskap i frågor som rör segregation.

Läs mer om myndighetens uppdrag här


 

Ansvarsområde

Som registrator och administrativ koordinator har du en nyckelroll i organisationen. Det innebär att du arbetar övergripande med stöd till samtliga av myndighetens verksamhetsområden, med särskilt fokus på myndighetens administrativa processer såsom offentlighet och sekretess, dokument- och ärendehantering, intern kontroll av personaladministrativa ärenden samt IT- och säkerhetsfrågor. Tjänsten innebär också att säkerställa ordning och kvalitet och driva utvecklingen av de administrativa processerna. I uppdraget kan även remisshantering, stöd i kommunikatörsuppgifter och hantering av statsbidrag ingå.

Arbetet innebär också daglig posthantering, registrering, diarieföring och expediering av handlingar inkomna till och upprättade av myndigheten. Du kommer även att ansvara för arkivet och dess struktur samt säkerställa att ärenden kvalitetssäkras, avslutas och arkiveras. Du är ett stöd för myndigheten i hanteringen av allmänna handlingar. Du kommer också att medverka i utvecklingen av dokument- och ärendehantering inom organisationen.

Delegationen mot segregation är en liten myndighet vilket innebär att vi jobbar nära varandra i en dynamisk miljö där arbetsuppgifterna kan variera från mer omfattande uppdrag till mer operativa stödinsatser.

 

Vi söker dig som:

  • har relevant utbildning
  • är noggrann med stor ansvarskänsla och gott omdöme
  • är effektiv och resultatfokuserad
  • är handlingskraftig
  • har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
 

Vem är du som person?
I den här rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som:
  • är serviceinriktad
  • arbetar självständigt och är initiativtagande
  • är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan arbeta med flera olika arbetsuppgifter parallellt
  • har god samarbetsförmåga
  • är lyhörd och prestigelös
  • är tydlig och säkerställer att budskap når fram, påminner och följer upp.
  • är strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar.
 

Information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du anställs som handläggare med ovanstående arbetsuppgifter. Delegationen mot segregation tillämpar sex månaders provanställning. Geografiskt läge: Huddinge, Stockholms län.

 

Är du intresserad?
För mer information om tjänsten - kontakta administrativ chef Maria Edenholm Oscarson, tel. 010-140 77 15. 

Patrik Öhrnell för Seko patrik.ohrnell@seko.se

Andreas Linden för OFR/S, Andreas.Linden@st.org

Ulrika Pudas för SACO, Ulrika.Pudas@Delmos.se

 

Sista ansökningsdag är 4 november.

Välkommen att skicka in din ansökan bestående av cv samt personligt brev genom att använda rekryteringsverktyget på vår webbplats.