arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Delgivare som vill möta kunder och delge handlingar, Haparanda

  • Ort

    Haparanda

  • Yrkesroll

    Delgivningsman

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    10 januari

  • Sök jobbet senast

    3 februari

Om jobbet

Vi ser möjligheter, gör du?

Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.

När våra kollegor beskriver hur det är att jobba hos oss lyfter de framförallt kontakten med människor och de intressanta och varierande arbetsuppgifterna. Här växer du i vardagen, tillsammans med dina kollegor. Du har möjlighet att utveckla din kompetens på många sätt, i gengäld tror vi att du bidrar till verksamhetens utveckling och förbättring. För när du växer, växer vi.

 

Ditt nya jobb


Den största delen av din arbetsdag ägnar du åt att vara ute på kundbesök på egen hand. Dina kundbesök handlar om att överlämna och delge en handling till kunden. Dialogen mellan dig och kunden är central, eftersom kunden ska få det stöd den behöver för att själv hitta lösningar. I rollen som delgivare ingår även administrativa uppgifter på kontoret, såsom telefonkontakter för att förbereda kundbesöken och efterarbete för att slutredovisa dina ärenden.

Du arbetar i team och planerar arbetet tillsammans med dina kollegor. Ni har ett gemensamt ansvar för delgivningsuppdragen inom teamet. Det innebär att du planerar din arbetstid i samråd med din teamchef och kollegorna i teamet.

För att ge bästa förutsättningar för kundmötet förekommer arbetstider på kvällar och helger.

 

Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?  

Din bakgrund


Vi söker dig som har
  • en avslutad treårig gymnasieutbildning med grundläggande behörighet till högskola och universitet
  • körkort (vi kör manuellt växlade bilar)
  • god it-mognad.
Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av ett serviceyrke där du fått besvara frågor samt förmedla information på ett kortfattat och pedagogiskt sätt i det direkta kundmötet.

 

Dina egenskaper

  • Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper
  • Som delgivare är du ute mycket och träffar många människor. Det är därför viktigt att du trivs med att möta kunder och även uppskattar ett rörligt och fysiskt arbete i högt tempo.
  • Du arbetar på egen hand och behöver ha en god förmåga att arbeta självständigt. Det innebär att du kan prioritera, är flexibel och tar egna initiativ för att driva arbetet framåt.
  • Arbetet innebär ibland oförutsedda händelser och du behöver ha förmågan att hålla dig lugn även i svåra och utmanande situationer.
  • Många av de människor du möter befinner sig i en utsatt livssituation. Du behöver visa gott omdöme genom att vara handlingskraftig och förtroendeingivande.
  • Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Därför vill vi att du gillar förändringar och bidrar till effektiva lösningar.
  • Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren. Du är också bra på att lyssna och förklara.
  • Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera. 

Information


Anställningen är tillsvidare. Vi tillämpar provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Skatteverket genomför denna rekryteringsprocess på uppdrag av oss på Kronofogden.

Läs mer om Kronofogdens verksamhet på www.kronofogden.se

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi vill att du delar våra värden – offensiv, pålitlig och hjälpsam.

Kontaktpersoner

Karin Sammuli, Teamchef

010-572 71 81


Lars Dahlin, facklig kontaktperson ST

010-5776407


Maria Becht, Facklig kontaktperson SACO

010-578 33 31


Maria Sahlén, hr-konsult

010-572 38 17