arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Core och Senior Key Account Manager till IT-avdelningen

  • Ort

    Ospecificerad arbetsort

  • Yrkesroll

    Key account manager

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    30 november

  • Sök jobbet senast

    12 december

Om jobbet

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Vill du vara med och leda inom en av landets största IT-avdelningar?

Ansvar och arbetsuppgifter


Som Key Account Manager kommer du att utveckla och förbättra relationer/samarbete mellan Försäkringskassans kärnverksamhet, externa partners och IT-avdelningen. Du arbetar strategiskt, leder kundteam som består av medarbetare och chefer inom IT, för att arbeta med proaktivitet och långsiktig planering ihop med verksamheten och externa parter. Inom verksamheten skapar du förståelse för IT:s arbete, och inom IT skapar du förståelse för verksamhetens behov och krav.

Du ansvarar för att guida och leda verksamheten genom verksamhetsutvecklingsprocessen, särskilt uppdragsflödet, samt att samverka med avdelningen för Ledningsstöd för att starta upp utvecklingsprojekt. KAM-IT agerar drivande i samverkansmodellen i enlighet med beslutat ramverk och säkerställa att IT jobbar mot nytta och värde mot Försäkringskassans mål.

I arbetsuppgifterna ingår även att förhandla och teckna överenskommelser och Service Level Agreement (SLA).

Vi söker dig som

  • har examen från högskola/universitet eller kvalifikationer/erfarenheter som kan bedömas likvärdiga
  • har tidigare erfarenhet av ledarskap
  • har goda kunskaper om IT-tjänstehantering
  • har erfarenhet av samarbete mellan verksamhet och IT i utvecklingsfrågor/projekt
  • har god samarbetsförmåga och lätt för att skapa förtroende och goda relationer
  • har god kommunikativ kompetens (i tal och skrift)
  • är en drivande och självgående person

Det är meriterande om du har

  • systemvetenskaplig/ IT-utbildning
  • erfarenhet av statsförvaltning och förståelse för dess beslutsprocesser
  • erfarenhet av att leda i en stor och komplex organisation i ständig utveckling och förändring
  • arbetat med samverkan mellan myndigheter eller företag
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt


2 tjänster, tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Svenskt medborgarskap krävs eftersom tjänsterna kommer att vara säkerhetsklassade och säkerhetsprövning kommer göras. Möjliga placeringsorter är Stockholm och Sundsvall. Resor förekommer i tjänsten.

Kontaktpersoner


Chef: Catharina Nilsson, tel 010-116 98 56 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Josefin Lewenstierna, tel 010-116 33 76 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST:Kristoffer Tindemark 010- 116 10 66. Saco-S:Peter Christensen, 010- 114 78 73. Seko: fseko@forsakringskassan.se

Vi avstår erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.

Ansökan


Välkommen med din ansökan senast den 12/12- 2018.