arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Chefsadministratör

  • Ort

    Lycksele

  • Yrkesroll

    Personaladministratör/Personalassistent

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    7 november

  • Sök jobbet senast

    21 november

Om jobbet

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.

Guide för Sveriges Domstolar (läs mer på http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Arbeta-i-Sveriges-Domstolar/ )

 

Lycksele tingsrätt söker chefsadministratör


Arbetsuppgifter

Chefsadministratören har under lagmannen ett övergripande ansvar för administrationen innefattande ekonomi- och personalfrågor och övrig service i domstolen.

Det innebär att tillsammans med lagmannen ansvara för verksamhetsplanering, budget-, prognos- och uppföljningsarbete. Som chefsadministratör har du även övergripande ansvar för lokal- och inköpsfrågor samt arkiv och diarium. Chefsadministratören ansvarar vidare för att myndighetens verksamhet bedrivs i enlighet med den statliga arbetsgivarpolitiken vad gäller exempelvis villkor, arbetstidsavtal, ledighet och semester m.m. Ett centralt område är också att arbeta med kompetensförsörjning och kompetensutveckling för medarbetare. Rollen som chefsadministratör är bred och verksamheten relativt liten vilket innebär att även andra domstolsrelaterade arbetsuppgifter ingår i tjänsten. Chefsadministratören har personalansvar för administrativ personal.

 

Kvalifikationer 

Vi söker dig som är väl insatt i olika administrativa processer. För rollen krävs kunskap i och erfarenhet från såväl operativt som strategiskt HR-arbete såsom lönesättning, avtalsfrågor, arbetsmiljöfrågor, rehabilitering och rekrytering. Eftersom arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att du har förmåga att ta initiativ och självständigt planera ditt arbete. du kommer behöva hantera oväntade situationer då det krävs att du är flexibel i ditt arbetssätt och med kort framförhållning kan prioritera om dina arbetsuppgifter. I tjänsten ingår det även att handlägga olika sorters ärenden, vilket innebär att du ska behärska svenska språket mycket väl i både tal och skrift.

Du trivs i en bred roll och har förmåga att bidra med din kompetens för att uppnå domstolens övergripande mål. För att lyckas i rollen krävs att ditt ledarskap präglas av såväl lyhördhet som resultatinriktning och hög integritet.

 

Erfarenhet från offentlig verksamhet är meriterande och vi ser gärna att du tidigare har arbetat med administration inom Sveriges domstolar. Vi lägger stor vikt vid personlig kompetens.

 

Anställningsvillkor


Heltid

Tillsvidare


 

Senaste dag för ansökan


2018-11-21 ställd till lycksele.tingsratt@dom.se

 

Kontakt


Anders Alenskär, lagman, 0950-237 20

Kjell Johansson, chefsadministratör, 0950-237 02

 

Diarienummer


TLY 2018/81

 
När Sveriges Domstolar rekryterar framtida medarbetare är det viktigt att vi får rätt person på rätt plats och som har ett inkluderande synsätt. Det är också viktigt att vi hanterar alla som söker jobb hos oss rättvist och att vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter. Därför tillämpar vi kompetensbaserad rekrytering.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner

Kjell Johansson

0950-237 02