arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Campustekniker

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    2 november

  • Sök jobbet senast

    30 november

Om jobbet

Högskolan Väst är Sveriges ledande högskola inom Arbetsintegrerat lärande (AIL) och har regeringens uppdrag att utveckla AIL. Genom AIL skapas kunskap i samverkan med andra och görs tillgänglig för fler. Högskolan bedriver utbildningar med AIL-inslag på grund- och avancerad nivå samt egen forskarutbildning inom AIL och produktionsteknik. AIL är även ett angeläget forskningsområde tillsammans med produktionsteknik och barn- och ungdomsvetenskap. I den nya satsningen Primus kombineras forskning inom teknik och lärande. Högskolan bedriver också forskning inom ett flertal andra områden.

Högskolan Väst har ett högt söktryck, rekryterar brett och en hög andel av studenterna etablerar sig på arbetsmarknaden. Högskolan finns centralt i Trollhättan och har 13 000 studenter och 700 anställda. Högskolan arbetar aktivt för en inkluderande arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten.

Vi söker en Campustekniker till Service och IT-avdelningen
För dig som är supportfokuserad, händig, gillar teknik och att driva förbättring.

Högskolan Väst har ett modernt campus med digitalt fokus som möter morgondagens studenter och ser till att vår utbildning och forskning är i toppklass. Hos oss står det aldrig still utan här jobbar vi hela tiden med att utveckla och förbättra både våra lokaler, vår teknik och vårt stöd för att ligga i framkant. Avdelningen för service och IT består av 45 personer fördelade på fyra sektioner och jobbar tätt och tvärfunktionellt för att tillsammans hjälpas åt att bidra till att andra lyckas.

Nu söker vi en campustekniker till vår Campus sektion som kan bidra med ny energi och värdefull kompetens för att ge ytterligare kraft i vårt arbete och stärka teamet

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder ett roligt, stimulerande och utvecklande arbete på sektionen Campus inom området fastighet (Campus), teknik och stöd. Sektionen har 7 medarbetare vars uppdrag är att vara en service och stödfunktion till högskolans samtliga enheter, studenter och personal.

Vi underhåller, utrustar och planerar våra campuslokaler för verksamhetens behov vilket innebär stor variation i vardagen. Från teknikstöd i undervisningssal till att flytta och montera inventarier eller kanske planera och rigga för event och konferenser. Vi hjälper våra användare och besökare i frågor som rör infrastruktur, säkerhet, service och support.

I arbetet ger du support och stöd åt användarna i våra AV-miljöer som består av allt från traditionella lokaler med projektorlösningar till senaste tekniken inom Active Learning Classroom och hybridlösningar. Vi bedriver även flexibel utbildning på distans där videokonferenssystem, Zoom och Teams är våra verktyg. Stödet för denna utrustning är en viktig komponent i arbetet, och är något som blivit ännu viktigare sedan pandemin.

Eftersom tjänsten innebär mycket kontakter med kunder och entreprenörer krävs det att du är serviceinriktad, har stor ansvarskänsla, kan arbeta självständigt och kunna ta egna beslut utifrån de utmaningar du ställs inför. Du är även med och deltar i möten och utvecklar och driver verksamhetsområdet framåt.

Som Campustekniker jobbar du med den dagliga driften av sektionens uppdrag vilket bland annat innebär följande arbetsområden:

- Campusdrift –tillsyn och underhåll av inredning och utrustning i lokalerna
- Drift och Support av teknisk utrustning kopplat till vårt campus, tex. AV-teknik, Copy/Print
- Inköp, och hantering av leverantörskontakter
- Jobba med supportärenden som inkommer via vårt Servicecenter
- Planering och stöd vid event och konferenser
- Flytthjälp och tillhörande logistik, tunga lyft kan förekomma
- Godsmottagning och lagerhållning
- Arbeta med campusrelaterad säkerhet (lås o larm)
- Medverka och driva projekt inom sektionens områden

Kvalifikationer

- Relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet ( lägst gymnasieutbildning)
- Minst 2 års arbetserfarenhet inom fastighetsrelaterad drift och support eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- Erfarenhet av supportarbete inom AV-teknik
- Goda datorvana och kunskaper i Microsoft Office 365.
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och på engelska.
- B-körkort

Goda egenskaper för tjänsten innebär att du:

- Gillar att ge god service och att möta människor
- Har lätt för att identifiera och lösa tekniska problem
- Tycker om att befinna dig i en verksamhet som ständigt utvecklas och kan hantera perioder av arbetstoppar
- Trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp med ett stort intresse för att förstå verksamheten.
- Är initiativrik med en vilja att själv utvecklas
- Har erfarenhet av arbete med systemlösningar, såsom ärendehanteringssystem, passagesystem
- Är noggrann och har förmåga att strukturera arbetet på ett effektivt sätt

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och social kompetens.

Vi erbjuder bland annat

- Ett viktigt jobb i en organisation som gör skillnad för väldigt många människor
- En stor organisation, men där spannet mellan beslut och handling är kort
- En arbetsplats som ligger 5 minuters promenadväg från järnvägsstationen i Trollhättan
- Möjlighet att bli en del av ett gott gäng som värdesätter varandra och vår goda stämning och som är stolta över vårt arbete och goda relation till verksamheten.

Villkor

Provanställning på 6 månader kan komma att tillämpas

Arbetslivserfarenheter

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning