arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Brandväggsspecialister

  • Ort

    Stockholm

  • Yrkesroll

    Säkerhetsadministratör, IT

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    14 mars

  • Sök jobbet senast

    8 april

Om jobbet

Vi bygger inga virtuella världar eller pokerbord det vi utvecklar är avgörande för att brott ska klaras upp, att brottsligheten ska minska och för att alla i Sverige ska känna sig trygga.

Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.

Våra system används i polisernas vardag dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.

Polismyndighetens IT-avdelning har ca 800 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens ca 30 000 medarbetare.

Oavsett vad du tycker är intressant och utmanande inom området brandvägg kommer du troligen att stöta på det här hos oss. Dina föreställningar och erfarenheter kommer att utmanas och sättas på prov!

ARBETSUPPGIFTER

I gruppens arbetsuppgifter ingår utveckling, design, implementation och daglig drift av Polismyndighetens nationella nätverksinfrastruktur.

Gruppen har kontakt med många delar av den övriga verksamheten, både inom IT-avdelningen och andra delar av Polismyndigheten samt med andra myndigheter och även med leverantörer.

Vi söker både seniora och juniora kollegor.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har:
  • Goda kunskaper inom TCP/IP, routing, och IT-säkerhet
  • Erfarenhet av drift och utveckling av nätverksmiljöer med höga tillgänglighetskrav
  • God analytisk förmåga gällande felsökning i loggar och nätverk
  • Behärska svenska och engelska väl i tal och skrift
Då vårt ansvarsområde är stort önskar vi att du har ytterligare en kompetens inom något av dessa områden:
  • Goda tekniska kunskaper inom en eller fler branschledande brandväggsprodukter
  • Goda tekniska kunskaper inom IPS/IDS, Proxy eller lastbalansering

Personliga egenskaper


Vi söker dig som är engagerad, nyfiken, självgående samt en lagspelare. Du har en god analytisk förmåga. God förmåga att prioritera, då tempot stundvis är högt. Som medarbetare på Polismyndighetens IT-avdelning har man naturligtvis en hög säkerhetsmedvetenhet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT

Övrig information
Arbetsort: Stockholm, Kungsholmen

Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning

Omfattning: Heltid

Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara. Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.

Ansökan,

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den: 8 april 2019. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Din ansökan är även en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen.

Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med HR-konsult, Caroline Ericsäter via mail, caroline.ericsater@polisen.se

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Polismyndigheten


Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Kontaktpersoner

Birgitta Åhnberg, Tf gruppchef. Tfn 010-564 14 9