arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Behörighetsadministratör till Statens servicecenter, Östersund

  • Ort

    Östersund

  • Yrkesroll

    Databasadministratör

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    12 augusti

  • Sök jobbet senast

    1 september

Om jobbet

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Statens servicecenters IT-avdelning ansvarar för att förvalta och utveckla myndighetens IT-miljö och leverera IT-tjänster till verksamheten. Statens servicecenter nyttjar i hög grad externa leverantörer för drift och support av IT-infrastrukturen och applikationsportföljen. En viktig del i uppdraget är att kunna upphandla, följa upp och utveckla IT-tjänster som levereras av externa leverantörer.

Nu söker vi en behörighetsadministratör till IT avdelningen för ett tidsbegränsat uppdrag på sex månader med möjlighet till förlängning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som behörighetsadministratör arbetar du på IT-avdelningen med att säkerställa att beställningar av behörigheter, för hela myndigheten, expedieras enligt fastställda rutiner och riktlinjer och därefter läggs upp i system eller beställas av extern part. Du ansvarar för att genomföra olika typer av periodiska uppföljningar av tilldelade behörigheter och stämma av dessa med verksamhetens chefer. Det förväntas att du deltar i löpande förbättringsarbete kring behörighetsprocessen i syfte att höja säkerhet, kvalitet och effektivitet. Det förväntas att du är noggrann, effektiv, organiserad och flexibel samt besvarar frågor och beställningar både skriftligt och via telefon. Du kommer även delta och eventuellt hålla i möten gentemot våra ansvarsområden. Arbetsuppgifterna kan komma att varieras under tid.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
  • Gymnasieexamen
  • Minst sex månaders erfarenhet av systemadministration eller registervård i administrativa IT-system, t.ex. ekonomi-, lönesystem, Active Directory

Vidare ska du ha följande förmågor:

• Ha mycket god förmåga att ge hög service
  • Ha god samarbetsförmåga
  • Vara strukturerad med ett systematiskt tillvägagångssätt
  • Ha god kommunikativ förmåga, både tal och skrift
  • Ha integritet

Dessutom är det meriterande om du har:

• Goda kunskaper i Microsoft Office
  •  Arbetat med administration och uppföljning av behörigheter
  • Erfarenhet av att följa och utveckla administrativa rutiner och processer
  • Erfarenhet av offentlig verksamhet eller från arbete i en större organisation

Övrigt

Anställningen är 100% och tidsbegränsad på ca sex månader med möjlighet till förlängning.
Anställningen är placerad i Östersund.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast 1 september 2019.
Intervjuer kommer att hållas under v.36 och v.37.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner

Johan Göthberg, Avdelningschef

0104560176


Annika Andersson, Facklig kontaktperson ST

010-456 00 57


Towa Eng, Facklig kontaktperson Saco-S

010-456 03 91


Håkan Alenius, Facklig kontaktperson SEKO

026-65 65 82