arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Barnombudsmannen söker IT och lokalansvarig

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    22 december

  • Sök jobbet senast

    23 januari

Om jobbet

Barnombudsmannen söker IT och lokalansvarig till avdelningen för Förvaltning och verksamhetsstöd, visstid, heltid.

dnr BO 2021-0368

Barnombudsmannen är Sveriges barnrättsmyndighet. Vi har i uppdrag att företräda barns och ungas rättigheter och intressen utifrån FN:s konvention om barnets rättigheter - barnkonventionen. Barnombudsmannen ska också informera och bilda opinion i frågor om barns och ungas rättigheter.

Anställningsbeskrivning


Barnombudsmannen söker nu en IT och lokalansvarig. I arbetsuppgifterna ingår huvudansvar för myndighetens IT-miljö och lokaler. Barnombudsmannens IT-drift är outsourcad till Försäkringskassan som levererar mjuk och hårdvara inklusive telefoni. Din främsta uppgift är att vara kontaktperson och beställare gentemot Försäkringskassan och att utföra viss lokal IT-support till dina kollegor. Du kommer även att arbeta med att utveckla myndighetens informationssäkerhetsarbete. Du sköter kontakterna med vår hyresvärd när det rör den dagliga lokaldriften. Du kommer även att hjälpa till med vissa administrativa uppgifter på avdelningen och myndigheten. På avdelningen för förvaltning och verksamhetsstöd finns sex medarbetare.

Kvalifikationer


Vi söker dig som har:
  • Utbildning inom IT-området eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
  • Erfarenhet av utveckling av verksamhet, gärna inom staten
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
  • Erfarenhet av lokalfrågor och kontakter med hyresvärdar.

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av att jobba med statliga leverantörer såsom Statens Servicecenter och Försäkringskassan
  • Erfarenhet av LIS och IT-säkerhetsarbete

Personliga egenskaper


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du är prestigelös, lösningsorienterad och serviceinriktad. Du har en god analytisk förmåga och är social och utåtriktad med förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp.

Praktiska upplysningar


Tjänsten är en visstidsanställning på heltid, längst till och med den 28 februari 2023. Tillträde snarast. Vi tillämpar Individuell lönesättning och provanställning. Ange gärna löneanspråk i ansökan. Barnombudsmannen värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar efter att ge lika möjligheter för alla.

För mer information, kontakta:

Erik Henriksson, avdelningschef 08-692 29 74

Om Barnombudsmannen


Barnombudsmannen är en statlig myndighet med uppdrag att företräda barns och ungas rättigheter utifrån FN:s konvention om barnets rättigheter. Vi har regelbunden dialog med barn och unga för att få kunskap om deras villkor och vad de tycker i aktuella frågor.  Vi bevakar och driver på genomförandet av barnkonventionen i kommuner, landsting/regioner och myndigheter. Barnombudsmannen informerar, bildar opinion och föreslår förändringar i lagar och förordningar i frågor om barns och ungas rättigheter. Myndigheten har cirka 30 medarbetare och arbetar i tillgängliga lokaler i centrala Stockholm. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder. 

Ansökan


Vi vill ha din ansökan till annons BO 2021-0368 senast 2021-01-23. Ansökningar hanteras löpande och intervjuer kan bli aktuella före ansökningstidens slut. Ansök direkt från vår webbplats.

Välkommen med din ansökan!

Vi har inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda och undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Individuell lön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Visstid längst till och med 2023-02-28 Heltid 100%